Den Haag, 16 juni 2010 - Tal van security-aanbieders hanteren te hoge prijzen, zegt Marco Weeber, regional manager Benelux van security-aanbieder WatchGuard Technologies. ´Ruim tien jaar geleden waren deze hoge prijzen gerechtvaardigd, maar in deze moderne tijden niet meer.‘˜

Weeber geeft aan dat een decennium geleden bepaalde leveranciers een state-of-the art security-oplossing in huis hadden, waarvoor een hoge prijs gevraagd kon en mocht worden. ´Inmiddels is deze supermoderne technologie van destijds een commodity geworden. Wat ooit de Ferrari onder de security-producten was, is inmiddels door de opkomst van concurrerende oplossingen een Audi geworden. Hiermee wil ik zeggen dat Audi prachtige auto‘˜s maakt, maar niet de prijzen voor een Ferrari kan vragen. Al is het kwaliteitsverschil tussen een Ferrari en Audi tegenwoordig zeer klein.‘˜

Kleine kwaliteitsverschillen
Hetzelfde geldt volgens Weeber voor security-oplossingen. ´De kwaliteitsverschillen tussen de verschillende security-producten zijn vandaag de dag zeer gering. Terwijl de prijsverschillen vaak enorm van elkaar verschillen en dikwijls zeer hoge prijzen worden gevraagd. De toeleveranciers die relatief hoge prijzen vragen, zijn vaak de toeleveranciers die tien jaar geleden de state-of-the-art technologie hebben ontwikkeld. Zij zijn echter in de afgelopen jaren erg dicht tegen de concurrentie aan gaan zitten op het gebied van kwaliteit en dus zijn de hoge prijzen niet meer gerechtvaardigd.‘˜

Weeber zegt dat de sterke groei van de lager geprijsde security-oplossingen zijn standpunt bevestigen. ´De meeste organisaties doen uitgebreid onderzoek naar de kwaliteit van hun nieuw aan te schaffen security-oplossingen. Uit dit onderzoek blijkt dat er genoeg Audi‘˜s in deze markt zijn die een veilige IT-omgeving kunnen garanderen en dat de aanschaf van een Ferrari vaak onnodig is.‘˜

Doorbraak kleine leveranciers
Volgens Weeber hebben de te hoge prijzen van de grote toeleveranciers de doorbraak van kleinere aanbieders mogelijk gemaakt. ´Als je kijkt naar de middelgrote toeleveranciers dan zie je dat zij een totale netwerkbeveiliging kunnen garanderen, waaronder firewalls, VPN, Intrusion Protection, web- en e-mailfiltering, anti-virus en spyware. Daarnaast zijn zij in staat op een kostentechnisch interessante SSL VPN aan te bieden. Doordat dit soort aanbieders door Gartner vaak hoog gewaardeerd worden in het Magic Quadrant - zoals bijvoorbeeld in het Gartner-rapport van de ´SMB Multifuntion Firewalls Magic Qadrant‘˜ van 2009 - weten organisaties dat de oplossingen van deze aanbieders van kwalitatief hoogwaardig niveau zijn en niet onder doen voor de aanbieders met de hoge prijzen. Het is voor een aantal security-bedrijven dus tijd om hun prijzen te verlagen. Zeker in een tijd van economische recessie.‘˜

Over WatchGuard Technologies
WatchGuard ontwikkelt betaalbare, all-in-one netwerk- en content security-oplossingen voor een uitgebreide beveiliging van bedrijfsgegevens, netwerken en telewerkoplossingen. WatchGuard's eXtensible Threat Management (XTM) network security-oplossingen combineren firewall, VPN en security services voor het buiten houden van spam, virussen, malware en intrusions op bedrijfsnetwerken. De ´Extensible Content Security‘˜ (XCS) appliances bieden content security voor e-mail en web gecombineerd met Data Loss Prevention (DLP) voor complete contentbeveiliging. De oplossingen van WatchGuard zijn zeer schaalbaar. WatchGuard levert oplossingen voor kleine bedrijven, middelgrote tot grote ondernemingen en bedrijven met meer dan 10.000 medewerkers. Sinds de oprichting in 1996 heeft de organisatie wereldwijd meer dan 600.000 WatchGuard-appliances geïnstalleerd. Ze bieden via meer dan 15.000 toegewijde partners producten aan in 120 landen. Het hoofdkantoor van WatchGuard is gevestigd in Seattle. Daarnaast hebben ze vestigingen in Europa, Azië en Latijns-Amerika. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag.

Kijk voor meer informatie op http://www.watchguard.com/.

Contactgegevens
Maria Pinto
Marketing Manager EMEA
WatchGuard Technologies
+31 (0)70-711 20 87
[email protected]

Aleksandra Andjelic
Eigen_Zinnig PR & Communicatie
+31 (0)6-24 24 56 79
[email protected]
www.eigen-zinnig.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular