Een ruim 50 man sterke delegatie uit de regio Amsterdam met vertegenwoordigers van overheid en bedrijfsleven, waaronder de nieuwe media sector, brengt onder leiding van burgemeester Job Cohen een bezoek aan Los Angeles en San Francisco/Silicon Valley. De reis is bedoeld om de aandacht te vestigen op Amsterdam als aantrekkelijke Europese zakenstad op het gebied van nieuwe media, met focus op de onderwerpen gaming, ICT en (electronic) entertainment.

Het uiteindelijke doel van de reis is samenwerking met en buitenlandse investering in Amsterdam en de regio te bevorderen. Tijdens een workshop-seminar en enkele bedrijfsbezoeken zal het uitwisselen van kennis en mogelijkheid tot netwerken tussen vertegenwoordigers van de lokale overheid en bedrijfsleven centraal staan.

In het gezelschap bevinden zich verder naast burgemeester Job Cohen, de burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma, voorzitter van de Amsterdamse Kamer van Koophandel Hans Zwarts en de voorzitter van Amsterdam Partners Willem Stevens.

De Amsterdamse Nieuwe Media sector is vertegenwoordigd door onder anderen Bas Verhart en Winston Gerschtanowitz, founders van Media Republic, Hermen Hulst, CEO Guerilla Games en Duncan Stutterheim, CEO ID&T.

Seminar en een bezoek aan de e3expo

In Los Angeles wordt een seminar georganiseerd met workshops over de economische ontwikkeling in de entertainment industry, crossmedia, end user experience en distributie van nieuwe media producten. Nieuwe media specialisten uit USA/Los Angeles en de regio Amsterdam zullen ervaringen en verwachtingen t.a.v. de nieuwe media markt uitwisselen en proberen te komen tot nieuwe samenwerking. Een bezoek aan de grootste electronic entertainment beurs e3expo staat op het programma alsmede bezoeken aan het Institute for Creative Technologies en Lucky Brand Jeans (onderdeel van Liz Claiborne).

Supperclub San Francisco

In Silicon Valley vinden o.m. bedrijfsbezoeken plaats aan Cisco Systems, Google, Six-a-part en Expression College. De burgemeesters van San Francisco en Amsterdam zullen tijdens een feestelijke pre-opening de allereerste vestiging van de Supperclub in de Verenigde Staten inwijden: de Supperclub San Francisco.

De handelsmissiereis wordt georganiseerd door Amsterdam Partners (de citymarketing organisatie van Amsterdam) in nauwe samenwerking met de Gemeente Amsterdam en diverse partijen in Amsterdam, Los Angeles en Silicon Valley.
 

bron:Gemeente Amsterdam

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular