In Azië is Li-Ning al jarenlang een
begrip. Het performance sportmerk uit Beijing is in China naast
concurrenten Nike en Adidas het grootste sportmerk. Op de vooravond
van de Olympische Spelen van 2008 in Beijing, opent Li-Ning ook in
West-Europa de eerste vestigingen.

Internationale ambities

De eerste Li-Ning winkel in Nederland
wordt op 1 april 2007 geopend in Maastricht. Voor deze stad is
gekozen vanwege haar strategische ligging ten opzichte van
Duitsland en België en het uitgebreide regionale
verzorgingsgebied. Binnen vijf jaar wil Li-Ning twintig franchise
winkels openen in Nederland en België.

Li-Ning

Het merk Li-Ning wordt in 1990 opgericht
in Beijing door mr. Li Ning, China's meest succesvolle Olympische
sporter ooit met zes Olympische turnmedailles, waarvan 3 maal goud.
Inmiddels is Li-Ning een sterk groeiend internationaal sportmerk
dat kwalitatieve, performance gerichte kleding, schoenen en
accessoires op de markt brengt voor de sportcategorieën
fitness, hardlopen, tennis, basketbal, voetbal en uiteraard het in
China zeer populaire tafeltennis. In thuisland China heeft Li-Ning
een vooraanstaande marktpositie en wordt verkocht in ruim 3.500
mono brand stores.

Performance sports gear

Sinds de oprichting werkt Li-Ning nauw
samen met het Chinees Olympisch Comité om de ontwikkeling
van sport in China te promoten. Maar ook op internationaal gebied
neemt Li-Ning een actieve rol in. Li-Ning is de officiële
partner van verschillende Olympische delegaties en nationale teams
van landen als China, Spanje en Zweden, sponsort NBA basketballers
Shaquille O'Neal, Damon Jones en Chuck Hayes en heeft
samenwerkingsverbanden met de NBA en ATP.

Als officiële partner van het Chinees
Olympisch Comité zal Li-Ning een belangrijke rol vervullen
op de Olympische Spelen in Beijing 2008.

bron:Li-Ning

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular