(Persbericht) Maarssen, 24 mei 2011 CIO‘˜s hebben innovatie hoog op de agenda staan voor het komende jaar. Driekwart van de CIO‘˜s denkt dat hun organisatie marktaandeel zal verliezen als zij niet innoveren en geen nieuwe technieken omarmen. Innovatie is een must geworden, ook omdat de druk vanuit het bestuur en van de onderneming toeneemt. Een efficiënte verwerking en analyse van informatie, in combinatie met een snel antwoord op marktomstandigheden, is essentieel in de race voor marktaandeel in een toenemende globalisering. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit de IT Leadership Strategic Survey van Harvey Nash, internationale aanbieder van detachering, contractmanagement, international executive search, werving & selectie en outsourcing & offshore.

Uit het onderzoek blijkt verder dat nieuwe technologieën zoals Public Cloud diensten (11 procent), Private Cloud diensten (21 procent), mobiele technologie (22 procent) en de opkomende sociale netwerken al worden ingezet, terwijl bij veel meer organisaties pilots worden gehouden rond deze technologieën. Slechts een klein percentage van de ondervraagden heeft na onderzoek besloten dat deze nieuwe technologieën niet geschikt zijn voor hun onderneming.

Jan-Leen ‘˜t Jong, algemeen directeur van Harvey Nash Nederland: à¢â‚¬Å“Ondanks het feit dat driekwart van de CIO‘˜s innovatie erg belangrijk vindt, is slechts iets meer dan de helft er ook voor verantwoordelijk. Daarnaast blijkt uit ons onderzoek dat CIO‘˜s die direct aan de CEO rapporteren 25 procent meer kans hebben op succesvolle innovaties. Ook blijkt het uit te maken of ze vorig jaar een budgetverhoging hebben gekregen voor innovatie of dat zij lid zijn van het bestuur van de organisatie. Dit geeft respectievelijk 18 procent en 22 procent meer kans. Er zit dus nog een gat tussen wat CIO‘˜s als noodzaak zien en wat zij uiteindelijk kunnen leveren.à¢â‚¬

IT Leadership Strategic Survey
De Harvey Nash IT Leadership Strategic Survey is een jaarlijks, internationaal onderzoek gehouden onder meer dan 2000 CIO‘˜s wereldwijd, waaronder ruim 300 Nederlandse deelnemers. Het onderzoek behandelt actuele onderwerpen die spelen in het vakgebied van de CIO, zoals dit jaar innovatie en social media. Dit resulteert in een waardevol rapport met objectieve analyses van de onderzoeksgegevens.

------------------------
Noot voor de redactie: het gehele rapport van de IT Leadership Strategic Survey is op te vragen via onderstaande contactgegevens.

Over Harvey Nash
Harvey Nash, onderdeel van de beursgenoteerde Harvey Nash Group (LSE: HVN.L), is een professionele organisatie voor detachering, contractmanagement, international executive search, werving & selectie en outsourcing & offshore. Met wereldwijd meer dan 5.000 professionals en 37 kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië, ondersteunt de Harvey Nash Group toonaangevende organisaties in de profit en non-profit sector.

Harvey Nash ondersteunt het succes van klanten door hen te voorzien van toptalent en expertise die zij elders niet kunnen vinden. Daarbij stelt Harvey Nash integriteit, transparantie en open communicatie in de werkwijze centraal.

Harvey Nash-medewerkers zijn vakspecialisten die continu proactief meedenken met opdrachtgevers en professionals in het vinden van de ideale match tussen mens en organisatie. Meer informatie is te vinden op: www.harveynash.nl.

Meer informatie:
Marcommit PR
Denise van Ooijen
Tel. 035-5822730
E-mail: [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular