Online media monitoring specialist Clipit monitoort sinds enkele dagen ook Facebook. Nu scant de online knipseldienst naast traditionele online media, perssites, discussiefora en blogs, ook alle belangrijke social media. Met Clipit weten merken en organisaties nu ook wat de bijna 2 miljoen Nederlandse Facebook-gebruikers over hen schrijven.

In 2008 meldde Clipit al de eerste te zijn met het scannen van microblogsite Twitter. Nu, twee jaar later scant Clipit ook Facebook en weten organisaties, bedrijven en instellingen wat over hen of hun merken geschreven wordt. O.a. Hyves, Twitter, YouTube en Flickr werden al gescand. Clipit scant op alle social media alleen de door de gebruikers als ´openbaar‘˜ aangegeven content. Alleen de berichten die door iedereen gelezen kunnen worden, worden door Clipit gemonitoord.

Facebook: 500 miljoen gebruikers
Facebook heeft nu rond de 500 miljoen gebruikers. 500 miljoen mensen gebruiken Facebook om te socializen, maar vooral ook om hun mening te uiten over bedrijven, personen, instellingen en merken. Bijna 2 miljoen van deze gebruikers zijn Nederlands.

Vanaf nu is het mogelijk om direct webcare uit te voeren en te reageren op wat gebruikers op Facebook posten. Ook wordt social media steeds meer als researchtool gebruikt. Met een populatie van 500 miljoen, is de Facebook-community een belangrijke aandeelhouder in het social-medialandschap; het analyseren van het aantal positieve of negatieve reacties op bijvoorbeeld nieuwe producten op Facebook is een grote kans voor bedrijven om snel productverbeteringen door te voeren.

Generation Y: de Facebook generatie
Gen Y is de generatie die in mindere mate geeft op wat bedrijven communiceren. Gen Y laat zich door vrienden en familie adviseren; door de community om hen heen. Facebook is zo‘˜n community. Het is daarom van groot belang direct te kunnen reageren op een negatief bericht. Het handmatig verzamelen van reacties is enorm tijdrovend; met Clipit heeft u constant het overzicht, weet u wat er speelt en kunt u direct reageren.

Clipit loopt voorop in buzz-tracking
Eric van Veen, directeur van Clipit, legt uit: "We bekijken continu met onze klanten hoe we onze producten nog beter op hun behoeftes kunnen afstemmen. Met het monitoren social media als Facebook, Hyves en Twitter lopen we voorop op het gebied van het zogenaamde buzztracking. Met het toevoegen van Facebook dekken we nu alle belangrijke social media zodat onze klanten niets meer missen en alles in à©à©n praktisch overzicht ontvangen."

Over Clipit
Clipit is specialist in online media monitoring en scant 24 uur per dag, 7 dagen per week op relevante berichtgeving voor haar klanten. Niet alleen nieuwssites en fora, maar ook social media als Twitter, Facebook en Hyves. Het inmiddels uit meer dan 8.000 bronnen bestaande bestand, wordt meerdere keren per dag gescand op relevante berichten waardoor klanten te allen tijde op de hoogte zijn van de laatste online berichtgeving.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular