Abonnementenmodel helpt bedrijven en aanbieders van SaaS- en cloud-diensten om prestaties over de gehele applicatieketen te optimaliseren

AMSTERDAM - 24 februari 2010 - Compuware introduceert Gomez adVantage: een oplossing voor het optimaliseren van de prestaties van applicaties. Hierbij meet de oplossing over alle systemen, netwerken en platformen heen, die worden gebruikt om de applicatie aan de gebruiker beschikbaar te stellen. De gebruikerservaring wordt gemeten over de gehele applicatieketen, over het internet en achter firewalls van bedrijven. De prestaties kunnen worden gemeten per schakel in deze keten, maar ook over alle schakels heen. Alle prestatiegegevens worden in à©à©n centraal dashboard gepresenteerd.

Gomez adVantage integreert de webmonitoringoplossing van Gomez met Vantage, de oplossing voor het monitoren van eindgebruikerservaringen. De nieuwe oplossing is gericht op organisaties die bedrijfskritische webapplicaties en mobiele applicaties leveren, zoals bedrijven, software-as-a-service (SaaS)-leveranciers en aanbieders van cloud infrastructuren- en platformen.

Integratie na overname Gomez
Compuware heeft vorig jaar Gomez overgenomen en heeft sinds oktober 2009 de eerste stappen gezet in de richting van het integreren van Vantage en Gomez. De introductie van Gomez adVantage is de volgende stap in de strategie van Compuware om het monitoren en optimaliseren van prestaties van zakelijke applicaties en internetapplicaties bij elkaar te brengen.

Ervaringen eindgebruikers essentieel
Organisaties zijn met Gomez adVantage in staat om de applicatieprestaties te beheren vanuit het perspectief van de eindgebruiker. Het gaat hierbij om applicaties die beschikbaar worden gesteld via internet, de cloud of in datacenters. Deze nieuwe oplossing bevat ook adviesdiensten, zodat organisaties zijn verzekerd van een snelle ingebruikname. Investeringen in Gomez adVantage kunnen bovendien op zeer korte termijn reeds waarde opleveren. De gehele oplossing wordt als een eenvoudig abonnementenmodel aangeboden. Vanuit dit model kunnen organisaties makkelijk uitbreiden naar het analyseren van datacenter-transacties, het oplossen van dieper liggende problemen en business service management.

Kleine vertragingen op internet cruciaal
Internet is voor organisaties een van de belangrijkste middelen om contacten met klanten te hebben en goederen en diensten te leveren. Bovendien heeft internet vaak een directe relatie met de omzet van een organisatie, klanttevredenheid en merkbeleving. Volgens de Aberdeen Group kan zelfs een vertraging van een seconde in de reactiesnelheid van een webapplicatie al leiden tot een daling van de conversie van websitebezoekers tot daadwerkelijke klanten met zeven procent en klanttevredenheid met 16 procent.

Prestaties en beschikbaarheid webapplicaties
Om verzekerd te zijn van een positieve klantervaring, moeten organisaties en IT-afdelingen zicht hebben op de prestaties en beschikbaarheid van deze cruciale webapplicaties vanuit het enige perspectief dat er werkelijk toe doet: het perspectief van hun eindgebruikers. Organisaties, SaaS-leveranciers en andere cloud aanbieders kunnen hiermee effectief zakelijke beslissingen nemen om pro-actief problemen te identificeren en op te lossen. Dit kan plaatsvinden over de gehele leveringsketen van een applicatie. Met andere woorden: de keten van systemen, netwerken en platformen die worden gebruikt om een applicatie aan de gebruiker beschikbaar te stellen. De resultaten van deze monitoring en optimalisatie zijn een drastische reductie van de downtime van websites, sterk verbeterde response-tijden en het snel kunnen oplossen van eventuele problemen.

Holistische kijk op applicatieprestaties
´We hebben Gomez adVantage gecreëerd om tegemoet te komen aan de specifieke eisen en wensen van de markt. Momenteel vertrouwen veel bedrijven op oplossingen die slechts à©à©n schakel in de keten bekijken. Deze oplossingen zijn zeer beperkt en bieden alleen puur technisch inzicht in de prestaties van specifieke componenten of processen. Deze situatie volstaat niet meer in de huidige dynamische IT-omgeving, laat staan in de toekomst‘˜, zegt Wim Rietdijk, Country Manager Compuware Nederland. ´De enige manier om prestatie- en beschikbaarheidsproblemen echt op te lossen, is door gebruik te maken van een holistische kijk op de prestaties van applicaties in de gehele applicatieleveringsketen. Gomez adVantage voorziet in deze holistische kijk.‘˜

Abonnementenmodel
Gomez adVantage biedt een overzichtelijk prijs- en op abonnementen gebaseerd licentiemodel. Klanten krijgen voor een maandelijks abonnement de beschikking over:
- Gomez Web Performance monitoring, voor het actief monitoren vanuit zowel de internet backbone als de Gomez Last Mile.
- Vantage eindgebruikersmonitoring, waaronder analysemogelijkheden voor op webgebaseerde applicaties die al of niet zijn voorzien van security-voorzieningen.
- Adviesdiensten, waaronder installatie en configuratie van Vantage eindgebruikersmonitoring, basistraining en begeleiding, het Gomez JumpStart-programma, toegang tot de Gomez University en het implementeren van de Gomez/Vantage-integratie.

Huidige klanten van Vantage eindgebruikersmonitoring of Gomez Web Performance monitoring kunnen tegen gereduceerde prijzen upgraden naar Gomez adVantage.

###

Compuware
Compuware is opgericht in 1973 en levert software, experts en best practices waarmee IT-afdelingen en applicaties beter presteren en meer waarde toevoegen aan de business. Compuware ondersteunt CIO‘˜s bij het optimaliseren van de applicatieprestaties voor toonaangevende internationale bedrijven. Hieronder vallen 46 van de top 50 van Fortune 500-organisaties. Kijk voor meer informatie op www.compuware.com. Of volg ons op Twitter: http://twitter.com/compuware en http://twitter.com/Gomez_Inc.

Contact
Aleksandra Andjelic
Eigen_Zinnig PR & Communicatie
06-24 24 56 79
[email protected]
www.eigen-zinnig.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular