(Persbericht) Crisis zorgt voor verdere opmars waarderingsmanagement in 2011
Congres op 1 november over binden en belonen in onzekere tijden!

Aalsmeer, 06 september 2011 Onzekere tijden zijn van alle tijden. Toch is het opmerkelijk dat de aandacht voor waarderingsmanagement volgens toonaangevende partijen in de managementwereld steeds belangrijker wordt. Mede door de snel naderende vergrijzing zien veel leidinggevenden en HR professionals zich geconfronteerd met de vraag: à¢â‚¬Å“Hoe verhoog ik de betrokkenheid nu à©n behoud ik mijn beste medewerkers straks?à¢â‚¬ Waardering 2011, het tweede waarderingsmanagement congres in Nederland, speelt met haar thema ´Waardering 3.0: binden en belonen in de 21e eeuw' op dinsdag 1 november 2011 in Slot Zeist precies in op die uitdaging. Opvallend uitgangspunt: meer betrokkenheid hoeft niet meer te kosten!

74% staat open voor verandering van werkomgeving
Aandacht voor de werknemer heeft onder andere door de recessie in veel organisaties de afgelopen jaren op een laag pitje gestaan. Het gevolg is, zo bleek in maart dit jaar uit een ´Right Management‘˜ onderzoek, dat maar liefst 74%(!) van de werknemers liet weten ´open te staan voor iets nieuws‘˜ zodra die kans zich zou voordoen. Nu de economische wind voorlopig tegenzit zullen de meeste organisaties niet de financiële middelen hebben om hier wat aan te doen in termen van salarisverhoging of andere tastbare prikkels. De vraag is echter: ligt daar wel de werkelijke oplossing?

à¢â‚¬Å“Nee,à¢â‚¬ zegt congresorganisator Hans Poortvliet van waarderingsmanagement.nl. à¢â‚¬Å“Niet structureel. Natuurlijk, iedereen is altijd blij met wat extra inkomsten, maar dat maakt niet het verschil op lange termijn. Het belangrijkste blijft een goede werksfeer en het gevoel gewaardeerd te worden, twee zaken die beiden met enige creativiteit, geen extra geld hoeven te kosten. Het vraagt echter wel een andere ´mindset‘˜ van veel leidinggevenden: van vooral controle naar meer vertrouwen en van een focus op wat fout gaat naar à©à©n die vooral kijkt naar wat goed gaat.à¢â‚¬

Een beetje soft? Niet volgens het McKinsey onderzoek waarover Forbes en ManagersOnline eerder dit jaar berichtten. Daaruit blijkt dat de drie belangrijkste motiverende factoren voor medewerkers de volgende zijn:
1. Complimenten van de directe manager
2. Aandacht van het hoger management
3. De kans om zelfstandig projecten te leiden

Waardering 2011 brengt een scala aan inspirerende sprekers waaronder:
Mathieu Weggeman, Hoogleraar Organisatiekunde aan de TU/e en strategic associate van de Baak Managementcentrum VNO-NCW, over generatiemanagement
Heleen Cocu Wassink, van Hay Consultants en winnaar van de ´LOF Next Role Model 11‘˜ publieksprijs over feedback
Marjolein ten Hoonte, Directeur Arbeidsmarkt Randstad, over o.a. het belang van waardering
Jim Stolze, auteur, organisator van TEDxAmsterdam en internetstrateeg over de toekomst van de aandachtseconomie.

Waardering 2011 is interessant voor iedereen in een leidinggevende functie die het behalen van een hoger rendement uit zijn team à©n het behoud van goede medewerkers in een uitdagende economie als zijn primaire verantwoordelijkheden ziet.
Inschrijven kan via www.waardering2011.nl.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular