Modebedrijven Mexx en Bestseller (Vero Moda, Jack Jones, Only) stellen elk een traineeship beschikbaar ten behoeve van een actie van CWI om meer werkervaringsplaatsen voor jongeren te werven. Jongeren met een MBO modeopleiding kunnen een traineeship winnen door een ontwerp te maken voor het actiepoloshirt dat de medewerkers van CWI gaan dragen op de Landelijke Banenmarkt op 1 oktober. Het winnende ontwerp wordt gekozen door een jury die o.a. bestaat uit vertegenwoordigers van Bestseller en Mexx, styliste Dyanne Beekman (bekend van het tv-programma Looking Good) en modeontwerper Aziz Bekkaoui. De maximumleeftijd is 23 jaar, deelnemers kunnen hun ontwerp tot 25 mei inleveren. De wedstrijdvoorwaarden zijn te vinden op www.werk.nl.  

De ontwerpwedstrijd is de aanloop naar het lenteoffensief, een actie die CWI samen met de Taskforce Jeugdwerkloosheid voert om meer stageplaatsen en vacatures voor jongeren te werven. Jongeren hebben in Nederland te weinig mogelijkheden om werkervaring op te doen, waardoor ze moeilijk aansluiting vinden op de arbeidsmarkt. In de week van 23 tot 27 mei vinden op CWI's in het hele land speciale acties en banenmarkten voor jongeren plaats. Zo is er 'bobo's in de bus', een landelijke bustour waarbij vertegenwoordigers uit de politiek en het bedrijfsleven optreden als ambassadeurs voor de jongerenacties, zijn er vacaturecafà©s, speciale workshops en zelfs werk&loungesessies voor jongeren. De winnaar van de ontwerpwedstrijd wordt na de zomer bekend gemaakt om ook de aandacht van jongeren en werkgevers te vestigen op de Landelijke Banenmarkt op 1 oktober. Net als vorige jaren zijn op de banenmarkt duizenden vacatures beschikbaar.  
 
Het lenteoffensief heeft al resultaten opgeleverd. Een convenant met defensie resulteerde in 7000 jongerenbanen, bovendien bemiddelde CWI in de eerste maanden van dit jaar gemiddeld 30% meer jongeren naar een baan dan in dezelfde periode vorig jaar.  
 
bron:CWI

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular