'Perfect Shelf' transformeert de presentatie van merken in winkels

Maarssen 27 september 2012 à¢â‚¬” Dassault Systà¨mes, 3DExperience specialist en marktleider in 3D-ontwerp, 3D digitale prototypes en Product Lifecycle Management (PLM), introduceert 'Perfect Shelf'. Met deze oplossing kunnen fabrikanten en retailers van consumentenproducten de presentatie van merken en producten in winkels tot een bijzondere experience maken.

Productpresentatie bepaalt shopping experience
De wijze waarop producten in winkelschappen worden gepresenteerd, is van doorslaggevende invloed op de shopping experience en koopbeslissing van consumenten. Daarom willen zowel fabrikanten als detaillisten van consumentenproducten ervoor zorgen dat klanten alle producten die zij zoeken snel en eenvoudig kunnen vinden. Wanneer consumenten het shoppen als een aangename beleving ervaren, komen ze vaker terug naar hun favoriete winkel.

Optimaliseren winkelinrichtingen
Om ervoor te zorgen dat de productpresentatie zo optimaal mogelijk is voor de consument, biedt 'Perfect Shelf' geavanceerde software voor het in 3D ontwerpen en visualiseren van levensechte virtuele winkelinrichtingen. Inclusief alle schappen, producten, armaturen, verlichting en promotiematerialen. Interieurontwerpers kunnen zo snel unieke winkelervaringen creëren, met meer flexibiliteit en tegen lagere kosten. Uitgaande van 2D-foto's kunnen zij eenvoudig realistische 3D-productpresentaties maken en schapindelingen visualiseren, om de presentatie van producten met de winkelmanager echt vanuit het oog van hun klanten te optimaliseren. Daarbij kunnen zij ook kengetallen over de omzetsnelheid van schappen in beeld brengen, om goed onderbouwde beslissingen te nemen.

Gebruiksgemak
Met de 'Perfect Shelf'-retailoplossing van Dassault Systà¨mes kunnen retailers en fabrikanten eenvoudig verschillende scenario's op het gebied van categoriemanagement en ruimteplanning vergelijken. Bijvoorbeeld voor het analyseren van een nieuwe verpakking, verkooppresentatie, assortimentsuitbreiding en andere beïnvloedingsfactoren van het koopgedrag. De oplossing is tevens te gebruiken voor het snel wijzigen van schapinrichtingsplannen en correcte uitvoering daarvan.

3DEXPERIENCE-platform
"Met ons 3DEXPERIENCE-platform kunnen de fabrikanten en detaillisten van merkproducten sneller onderscheidende winkelervaringen bedenken en creëren", zegt Monica Menghini, Executive Vice President Industry & Marketing van Dassault Systà¨mes. "Dat gaat de wijze waarop zij innoveren en samenwerken voor en met klanten transformeren, zowel in volwassen als nog volop in ontwikkeling zijnde markten."

'Perfect Shelf' helpt fabrikanten van consumentenproducten om hun assortimentskennis beter te benutten voor adviezen over schapindelingen, om de eigen merk- en winkelomzet te verbeteren. Retailers kunnen de winkelervaring van consumenten verbeteren door het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen, waaronder het snel aanpassen van schapindelingen en promoties.

Over Dassault Systà¨mes
Dassault Systà¨mes, de 3D Experience specialist, levert organisaties en consumenten virtuele werelden voor het bedenken en creëren van duurzame innovaties. De marktleidende oplossingen van het bedrijf transformeren de manier waarop producten worden ontworpen, geproduceerd en ondersteund. Verder stimuleert de samenwerkingssoftware van Dassault Systà¨mes ook sociale innovatie, omdat het de mogelijkheden van de virtuele wereld voor iedereen verder uitbreidt om de echte wereld te kunnen verbeteren. Het bedrijf voegt met zijn oplossingen inmiddels waarde toe aan meer dan 150.000 klanten in elke grootte en industrie, in ruim 80 landen.
Kijk voor meer informatie op http://www.3ds.com.

CATIA, SOLIDWORKS, SIMULIA, DELMIA, ENOVIA, GEOVIA, EXALEAD, NETVIBES, 3DSWYM en 3DVIA zijn geregistreerde handelsmerken van Dassault Systà¨mes of zijn dochterondernemingen in de USA en/of andere landen.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular