(Persbericht) Hoofddorp, 9 juni 2011 QlikTech (NASDAQ: QLIK), specialist in Business Discovery user-driven Business Intelligence, kondigt de keuze van de Bijenkorf voor QlikView aan. Aanleiding was de gebleken end-of-life status van de bestaande BI-oplossing bij de Bijenkorf. De keuze voor QlikView is het resultaat van een uitgebreide testfase, een ´Seeing is Believing‘˜ (SIB) sessie en een pilottraject.

Na een eerste testronde met twee andere aanbieders bleken deze niet te voldoen aan de hoge eisen die de Bijenkorf aan haar BI-omgeving stelt. Er was sprake van onvoldoende flexibiliteit en volwassenheid, en van gebruikers werd teveel technologische kennis gevraagd. De keuze voor QlikView werd vervolgens gebaseerd op een SIB-sessie van drie dagen, waarin de medewerkers van de Bijenkorf direct werden getraind en de eerste implementatie werd gerealiseerd. Vervolgens is in een intensieve pilot de volledige bestaande en uitontwikkelde BI-omgeving in QlikView compleet nagebootst en geoptimaliseerd. De 250 gebruikers van de Bijenkorf hebben nu toegang tot dezelfde 30 applicaties als voorheen, plus extra grafische toepassingen en selectiemogelijkheden die typerend zijn voor QlikView.

à¢â‚¬Å“We werken bij de Bijenkorf al jaren met Business Intelligence en hebben daarmee al veel waardevolle informatie uit onze databases weten te halenà¢â‚¬, vertelt Nico Wartenbergh, IT Manager bij de Bijenkorf. à¢â‚¬Å“Gebruikers waren daarom terecht erg kritisch tijdens de pilot van QlikView en zagen bij voorkeur hun bestaande BI-omgeving letterlijk vertaald in de nieuwe situatie. Resultaat is nu dat de gebruikers tevreden zijn en de uitrol inmiddels van start is gegaan. Hierbij staan we meteen open voor nieuwe toepassingen. Zo maken we gebruik van LCD-schermen in het pand die real-time weergaves vanuit QlikView laten zien van bijvoorbeeld de bezoekers en omzetten in de winkels. Ook oriënteren we ons op de inzet van iPads voor zowel strategische als operationele functies.à¢â‚¬

Bas van der Horst, Director Benelux, Eastern Europe, Turkije en Israël bij QlikTech: à¢â‚¬Å“De casus van de Bijenkorf is er een die we steeds vaker gaan zien. Bedrijven komen in de fase dat hun bestaande BI-omgevingen onvoldoende mogelijkheden bieden voor de toekomst, waardoor er nieuwe keuzes moeten worden gemaakt. Bedrijven vinden het belangrijk dat de gebruikers zelf analyses kunnen maken. Onze Business Discovery oplossing realiseert dit. Hierbij wordt bestaande kennis en functionaliteit volledig vertaald naar een nieuwe omgeving. De mogelijkheid om in QlikView data te laden uit bestaande BI-omgevingen is hierbij essentieel. Ook biedt de oplossing de gewenste flexibiliteit en volwassenheid om daadwerkelijk toekomstvast te kunnen zijn.à¢â‚¬

--------------------------

Over QlikTech
QlikTech (NASDAQ: QLIK) is een leider in Business Discovery, oftewel user-driven Business Intelligence (BI). De krachtige en toegankelijke Business Discovery oplossing QlikView slaat een brug tussen traditionele BI-oplossingen en stand-alone bedrijfsapplicaties. QlikView biedt gebruikers intuïtieve gebruiksvriendelijke analyses. Dankzij de pioniersrol van QlikTech in in-memory associatieve zoektechnologie worden gebruikers niet beperkt door voorgedefinieerde vragen, wat normaal is binnen traditionele applicaties, maar kunnen zij informatie juist vrij onderzoeken. QlikView Business Discovery werkt met bestaande BI-applicaties en voegt nieuwe mogelijkheden toe, zoals inzicht voor iedereen, real-time analyses zonder wachttijden, mobiliteit, de gebruiksvriendelijkheid van een app, de mogelijkheid data te combineren en samen te voegen, en een nieuw niveau van informatiedeling en samenwerking. In tegenstelling tot traditionele applicaties kan QlikView binnen enkele dagen of weken worden geïmplementeerd, in plaats van in maanden, jaren of uiteindelijk helemaal niet. Het hoofdkantoor van QlikTech is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen die samen meer dan 19.000 klanten in ruim 100 landen bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com.

Meer informatie:
Marcommit PR
Eline Visser
T 035-5822730
E [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular