Haarlem, 14 juli 2010 - Ruim 47 % van de mannen vindt winkelen echt niet leuk. Dat blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Cape Comfort, webwinkel voor maatoverhemden. De Nederlandse man ergert zich het meest aan drukke zaterdagen en opdringerig personeel. En dan weet 51 % ook nog eens niet te vinden wat hij zoekt. Opmerkelijk is dat 38 % van de mannen het te warm vindt in winkels. Webwinkels varen er wel bij, dat blijkt uit recente groeicijfers. Cape Comfort groeide met ruim 70% in 2009 en verwacht dezelfde groei in 2010.

Toch is er voor de traditionele winkelstraten geen man overboord. Nog altijd 51 % koopt het meest (noodzakelijke) in een echte winkel zoals schoenen, ondergoed en sokken. En bijna de helft van de respondenten zegt in een ´echte‘˜ winkel vaker verleid te worden tot meer aankopen. à¢â‚¬Å“De webwinkel en de ´echte‘˜ winkel zijn een slimme combinatieà¢â‚¬, zegt Evert Beumer van Cape Comfort. Als webwinkel voorzien we in een duidelijke behoefte. Bij ons kan de klant in alle rust en op een door hem gekozen moment winkelen. Dat doen ze over de hele week verdeeld, zowel overdag als ‘˜s avonds. Een duidelijke piek is te zien op zondag.à¢â‚¬
Uit het onderzoek van Cape Comfort blijkt verder dat 72 % van de mannen zijn eigen kleding koopt. Slechts 15 % geeft aan dat ook de partner zijn kleding koopt. Een op de 10 mannen koopt zijn kleding met partner.

Het onderzoek is inzichtelijk. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Cape Comfort, Inge Gillissen +31(0)6 2429 8889 of Berith Behrens +31(0) 6 54 92 10 19.

Over Cape Comfort:
In de webwinkel Cape Comfort (2005) ontwerp je in enkele minuten een uniek maatoverhemd met een uitstekende pasvorm. Door boordmaat met lengte en lichaamsgewicht te combineren, levert Cape Comfort voor 98% van de mannen maatwerk. De keuzevrijheid is groot omdat hemden naar eigen smaak en pasvorm samengesteld kunnen worden op een moment dat het de koper uitkomt. Cape Comfort is opgericht door Jeroen en Evert Beumer. Voorheen waren zij werkzaam bij onder meer Philips, Numico en Heineken. Kijk voor meer informatie op www.capecomfort.com

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular