(Persbericht) Aan de gloriedagen van het nog niet eens zo oude fenomeen e-mail lijkt alweer een eind te komen. Bedrijven twijfelen aan de effectiviteit van het vele e-mail verkeer, zeker als blijkt dat slechts ca. 20% van alle mail relevant is voor de ontvanger. Onnodige CC-tjes en ´Ter info‘˜ mail zorgt voor veel jammerlijk tijdsverlies. Onder leiding van IT-dienstverlener Atos lijkt de strijd om alternatieve digitale communicatiemiddelen definitief los te barsten.

Bedrijven die veel gebruik maken van e-mailmarketing, mailings en online nieuwsbrieven zullen zich zo langzamerhand wel achter de oren gaan krabbelen. Uit een onderzoek is zelfs gebleken dat Direct Mail inmiddels weer meer impact heeft dan een e-mail. Een mail met reclame belandt bovendien op een hoop van misschien wel 200 andere mailtjes en wordt dus ongelezen verwijderd.

Is Direct Mail dan dus het antwoord? Dat is maar de vraag. Belangrijk is vooral het onderscheidend vermogen van de mailing. Voorzie de brief of uw catalogus bijvoorbeeld in combinatie met een leuk relatiegeschenk. U kunt ervoor kiezen een onderscheidende bedrukte pen mee te leveren, maar waar zou u geen USB stick bedrukken? De investering is wat groter, maar met een zorgvuldig gekozen doelgroep, waardevol voor uw bedrijf zorgt u voor een grote impact en herhaling van uw logo op het bureau van de ontvanger.

Er zijn overigens nog vele andere opties voor wat relatiegeschenken betreft, bezoek de website van uw leverancier en laat u voorlichten over de mogelijkheden.

www.mainsales.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular