De Duitse onlineshop Bigdennis.com gaat zijn online-marketingvisie vervullen met E-Messenger. Het e-mailmarketingplatform van E-Village wordt ingezet om de vaste doelgroep gericht te benaderen en de daaruit voortkomende gegevens nauwgezet te analyseren.

De overeenkomst met Bigdennis.com betekent voor E-Village een opening naar de Duitse markt. Bovendien heeft Bigdennis.com grote Europese ambities, zodat de weg open ligt naar nog meer internationale expansie. Zo is Bigdennis.com al heel actief op de Nederlandse markt. E-Village is, buiten Nederland, al actief in Engeland, Spanje en Canada.

Contentsegmentatie
"Onze online-marketingstrategie hangt nauw samen met de juiste contactmomenten met onze vaste doelgroep", zegt Rutger Hà¶lscher, algemeen directeur Bigdennis.com. "Daarom zijn wij op zoek gegaan naar een vooraanstaande e-mailmarketingspecialist, die ons kan ondersteunen bij het analyseren en rapporteren van de respons op uitgaande nieuwsbrieven. De mogelijkheden die E-Village kan bieden en de wensen die wij hebben met betrekking tot omzetpotentieel en klantenbinding is wat ons betreft nu al een succesvolle combinatie!"

E-Messenger wordt ingezet voor het toepassen van contentsegmentatie bij nieuwsbrieven, iets waartoe Bigdennis.com tot nu toe nog niet in staat was. Verder zal de verzendfrequentie van de nieuwsbrief omhoog gaan en wil het bedrijf binnenkort starten met ´actie-mails´. Dat is een ruim begrip, maar de bedoeling is om klanten aan te schrijven met specifieke aanbiedingen, gebaseerd op een bestaand of verrijkt profiel, dan wel op het koopgedrag.

Meten is weten!
"Onze wens is om, met behulp van E-Messenger, creatieve en doelgerichte marketing te bedrijven op ons geregistreerde klantenbestand", zegt Hà¶lscher. "We vinden het heel belangrijk om persoonlijke -dat wil zeggen op voornaam en achternaam gerichte- nieuwsbrieven te versturen, en een retarget te kunnen doen, indien een klant geen bestelling heeft geplaatst maar wel interesse heeft getoond. Uiteraard willen we van dit alles een uitgebreide analyse zien."

"Voor ons betekent de samenwerking met Bigdennis.com onze entree op de Duitse markt, met uitzicht op verdere internationale expansie", zegt Robert Rebergen, directeur van E-Village. "Big Dennis heeft een Europese ambitie die perfect aansluit bij onze internationale visie."

Over Big Dennis
Bigdennis.com is een handelsmerk van Q-Supply GmbH. Deze in Duitsland gevestigde onderneming is in 2003 opgericht en verkoopt via verschillende internetsites een uitgebreid assortiment media-, gaming- en computergerelateerde producten aan consumenten en wederverkopers in Europa.

Over E-Village
E-Village ontwikkelt en levert on-demand marketingapplicaties die marketeers in staat stellen meer klantinzicht en klantkennis te vergaren en zo eCRM- en (online) marketingactiviteiten te optimaliseren. E-Village maakt zich sterk om op het juiste moment, aan de juiste persoon en via het meest geschikte kanaal, de juiste boodschap (content) te verzenden. Daarmee is E-Village een waardevolle partner voor het kostenefficiënt verhogen van klantloyaliteit en omzetkansen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Noot voor de redactie (niet voor publicatie):
Meer informatie over het bovenstaande wordt u graag verstrekt door Rogier van der Veen van E-Village die telefonisch via 030 698 16 93 bereikbaar is.

Zeist, 3 augustus 2009

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular