(Persbericht) 'Het is een effectief b-to-b marketingprincipe, om innovaties samen met afnemers te ontwikkelen'

Veghel, 22 februari 2011 Cortexon, leverancier van klantspecifieke elektronica modules en koelingoplossingen voor de hightech OEM-industrie met klanten in de top van de Nederlandse hightech industrie, heeft Robin Coester (32) aangesteld als Business Unit Manager van het bedrijf. Het betekent dat hij de leiding krijgt over alle activiteiten van Cortexon. Hij volgt Jeroen Hol op, die recent werd aangesteld als Chief Commercial Officer (CCO) van moederbedrijf Aegide Group.

Robin Coester werkte hiervoor als Hoofd Business Management Industriële Gassen bij Linde Gas Benelux, leverancier van industriële gassen zoals stikstof, zuurstof en argon aan onder andere de chemische industrie, de hightech elektronicamarkt en de voedingsmiddelenbranche. De overeenkomst tussen zijn vorige werkomgeving en het werk bij elektronica module ontwikkelaar Cortexon is volgens Robin Coester groot.

Elektronica behuizing: totaaloplossing

à¢â‚¬Å“Bij Linde Gas leverden we niet alleen gassen, maar dachten we vooral ook na over de toepassing van het gas bij onze afnemers, om zo een totaaloplossing te leveren die naadloos aansluit bij de behoefte van de klant,à¢â‚¬ zegt Coester. à¢â‚¬Å“Bij Cortexon doen we dat precies hetzelfde. Het is een business-to-business marketingprincipe met een bepaalde manier van werken. Dit principe geeft ons als elektronica module ontwikkelaar innovatiekracht bij de ontwikkeling van klantspecifieke totaaloplossingen voor elektronica behuizing. Voor de hightech industrie biedt het significante OEM-voordelen. Het gaat daarbij altijd om duurzame partnerships met afnemers en langdurige samenwerking. Soms moet je namelijk in een lang innovatietraject met bijbehorende investeringen stappen, waar je misschien pas na een jaar de gezamenlijke vruchten van plukt.à¢â‚¬

Ook de eerdere ervaring van Coester als projectmanager bij BAM Rail komt hem nu van pas. Coester: à¢â‚¬Å“Mijn kennis en ervaring op het gebied van projectmanagement is belangrijk om een ontwikkeltraject zoals bij Cortexon te kunnen draaien. Alle ontwikkelingen met uiteindelijk seriematige productie en assemblage van elektronica modules wordt bij Cortexon projectmatig opgepakt.à¢â‚¬

Complexiteit behuizing en koeling

Klanten zoals NXP, Grass Valley en KLA-Tencor kunnen middels het outsourcen van de ontwikkeling van behuizing- en bijbehorende koelingoplossingen profiteren van Cortexon‘˜s zeer specifieke kennis en ervaring op het gebied van koeling, Elektro Magnetische Compatibiliteit (EMC), alsook elektronisch en functioneel testen. Coester: à¢â‚¬Å“Op die manier kunnen onze klanten zich concentreren op hun core competenties. Het biedt hen ook de mogelijkheid om een veel hogere productkwaliteit te realiseren en competitiever te opereren ten opzichte van bijvoorbeeld fabrikanten in Azië.à¢â‚¬

à¢â‚¬Å“De engineers van Cortexon zijn sterk in het ontwikkelen van totaaloplossingen die rekening houden met de interface van de verschillende elektronicasystemen die erin komen, maar ook waar het gaat om de interactie met externe apparatuur,à¢â‚¬ zegt Coester. à¢â‚¬Å“Je praat dan bijvoorbeeld over koeling, design en mogelijkheden ten aanzien van productie, assemblage en logistiek. De EMC afscherming is eveneens een heel belangrijk aspect. De behuizing moet EMC-proof zijn om onderlinge (negatieve) beinvloeding tussen elektronica te voorkomen.à¢â‚¬

Gezondheidszorg, semiconductor, IT, solarà¢â‚¬¦

Cortexon is de afgelopen jaren sterk gegroeid, waarbij het aantal verticale afzetmarkten de afgelopen jaren sterk is uitgebreid. Coester: à¢â‚¬Å“Vroeger was Cortexon voor een belangrijk deel actief binnen de multimedia en semiconductor markt. Tegenwoordig is onze afzetmarkt zeer divers en zijn we bijvoorbeeld ook sterk aanwezig in afzetmarkten zoals Gezondheidszorg, Solar en ICT. Ik zie het als mijn taak om de aanwezigheid van Cortexon in die markten verder te versterken. Ook zie ik het als een uitdaging om onze aanwezigheid in Duitsland verder uit te breiden.à¢â‚¬

Om verdere groei van Cortexon te kunnen faciliteren, verwacht Coester de organisatie de komende tijd te moeten uitbreiden met nieuwe engineers en projectmanagers. Coester: à¢â‚¬Å“Natuurlijk is er marktbreed een behoefte aan goed technisch personeel, zeker nu de markt in algemene zin weer aantrekt. Tot nu toe heeft Cortexon daar echter geen beperkingen in gekend. Ik voelde mij zelf ook sterk aangetrokken tot Cortexon en aansprekende klantnamen zoals NXP, Grass Valley en KLA-Tencor. Het is een dynamische business unit van de Aegide Group, waarin men risico‘˜s durft te nemen als het gaat om het aanboren van nieuwe markten zowel geografisch als qua type industrie. Voor engineers en projectmanagers is zo‘˜n ondernemende organisatie aantrekkelijk om in te werken.à¢â‚¬

---------------------------------
Over Cortexon
Cortexon B.V. (www.cortexon.com) levert via een innovatieve ´early involvement‘˜ benadering optimale en klantspecifieke elektronica behuizing en koelingoplossingen voor de hightech OEM-industrie. Toegenomen miniaturisatie van elektronicasystemen vraagt om steeds meer functies in steeds kleinere ruimtes. Dit stelt hoge en innovatieve eisen aan de behuizing. De ingenieurs van Cortexon zorgen in nauwe samenwerking met klanten voor een innovatieve benadering ten aanzien van onder andere design, optimaal ruimtegebruik, EMC-afscherming en koeling. Cortexon ontwikkelt concepten, maakt prototypes en test deze uitvoerig. De complete modules worden in de fabriek in Veghel op geautomatiseerde productielijnen geproduceerd en geassembleerd.

Klanten van Cortexon zijn onder andere NXP, Grass Valley, KLA-Tencor, Barco, EVS Group en ECOserver.

Cortexon is onderdeel van de Aegide Group, een Europese speler op het gebied van het geïntegreerd ontwikkelen, produceren en vermarkten van hoogwaardige behuizingoplossingen voor de ICT- en hightech OEM-industrie. Aegide Group heeft eigen vestigingen in Nederland, Zwitserland, UK, België en Frankrijk. Met zo'n 180 toegewijde en ervaren specialisten in dienst rekent Aegide diverse wereldspelers tot haar klantenkring.

---------------------------------
Mediacontact:

Cortexon
Maartje van Alem
Marketing Communications Coà¶rdinator
+31 (0)413 - 311184
[email protected]

KINXX PR
Koen Stegeman
[email protected]
+31 (0)6 30491407

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular