Millward Brown heeft een onderzoek uitgevoerd onder 500 kids in de leeftijd van 8 t/m 14 jaar. 

 
De meeste Tweens zijn vrijwel dagelijks online. Vier van de vijf
kinderen zijn minimaal een half uur per dag op internet te vinden.
Opvallend is dat het downloaden van muziek al op heel jonge leeftijd
begint. Onder de 8- en 9-jarigen blijkt à©à©n op de vijf dit al te doen.
Natuurlijk neemt dit toe wanneer men ouder is. MSN-en, online gamen en
mailen blijven favoriet.  
 
De mobiele telefoon wordt ook onder deze doelgroep steeds meer een
gemeengoed, 56% van deze Tweens beschikt er inmiddels over en van de
13- en 14-jarigen heeft al 90% een mobiele telefoon. Toch prefereert
bijna 60% het persoonlijke contact wanneer er gevraagd wordt naar de
fijnste manier om met elkaar te communiceren. De mobiele telefoon wordt
dan door slechts 2% ingezet. Het gaat bij de Tweens vooral om het
mobiel ontvangen en veel minder om het mobiel zenden.   

Bron: CENTR. VOOR MARKETING ANALYSES

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular