(Persbericht) PERSBERICHT

Hotelzapper.com: een nieuwe generatie van hotelboekingen op internet
Unieke mogelijkheid om hotelreserveringen een nieuwe boost te geven via Social Media

Amsterdam, 11 januari 2011 Hotelzapper: de nieuwste generatie op het gebied van online hotelboekingen, werd vandaag gelanceerd op de Horecava. Via Social Media en zonder het betalen van commissies is het vanaf vandaag mogelijk om online hotelkamers te verkopen zonder diep in de buidel te hoeven tasten. De exclusieve launch van deze nieuwe online boekingsportal vond vandaag plaats tijdens de Ledenvergadering van de Sector Hotels van Koninklijke Horeca Nederland.

Afgelopen maanden werkten communicatiebureau HarverPro en internetbedrijf The Webmen aan dit nieuwe initiatief. Uiteindelijk is het gelukt om grote boekingssites die al jaren muurvast aan de top van online hotelboekingen staan een stapje voor te zijn; vrijwel niemand maakt namelijk actief gebruik van hotelaanbiedingen via Social Media. Deze manier van online hotelkamers aanbieden wordt als dusdanig vernieuwend en interessant gevonden dat de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) de samenwerking met Hotelzapper is aangegaan. Met alle hotels die aangesloten zijn bij de KHN zal Hotelzapper dus in korte tijd een gevulde hotelaanbiedingen portefeuille opbouwen.

Hotelzapper biedt hotels de mogelijkheid om via Twitter en andere social media eenvoudig hun hotelkamers aan te bieden, maar ook voor hoteliers die niet zo bekend zijn met Social Media is er de mogelijkheid om gewoon via de website onbeperkt aanbiedingen te plaatsen. Hotels kunnen zich inschrijven door eenmalig €150,- inschrijfkosten te betalen, de hotels die aangesloten zijn bij de KHN kunnen gratis lid worden van Hotelzapper.

Alle hoteliers hebben er mee te maken; torenhoge commissies om online hotelkamers te kunnen verkopen. Al sinds het ontstaan van online boeken maken een paar grote partijen in hotelland de dienst uit.
Hotelzapper brengt hier definitief een ommekeer in aan, door de hoge commissies voorgoed van tafel te vegen en slechts een laag vast bedrag per boeking te vragen. Tegen een eenmalige bemiddelingsfee van €2,50 per reserveringsaanvraag.
per geaccepteerde reservering is het vanaf nu voor elk hotel (met of zonder sterren, groot of klein, luxe of eenvoudig) mogelijk om online hotelkamers te verkopen.

Voor de klant valt er ook veel te winnen: Hotelzapper vraagt namelijk maar twee gegevens om de hotelboeking te kunnen bevestigen. Na vermelding van het e-mailadres en telefoonnummer, krijgt de consument een bevestigingsmail. Na acceptatie hiervan gaat de aanvraag naar het hotel die de reservering zelf afhandelt. Het invullen van creditcardgegevens is dus definitief verleden tijd, en laat dit nu nà¨t de reden zijn waarom veel potentiële klanten eerder afhaakten: huiverigheid om online persoonsgegevens (met name creditcardgegevens) in te vullen. Voor zowel het hotel als voor de klant geldt: geen kleine lettertjes, geen verborgen kosten.

Vanaf vandaag 11 januari wordt hotels de mogelijkheid geboden om in te loggen en hun gegevens en foto's gemakkelijk op de site zichtbaar te krijgen. Hierdoor kan de boeker voor hij gaat reserveren in 1 oogopslag duidelijk zien in wat voor hotel hij of zij terecht zal komen. Binnen enkele weken zal de site live gaan wanneer voldoende hotels zijn aangemeld en het dus voor consumenten een relevante en vernieuwende manier van boeken wordt met een ruim, aantrekkelijk en realtime aanbod.

Er is dus een nieuwe markt aangeboord op het gebied van onlinehotelboekingen. 2011 is tenslotte het jaar van Social Media, waarom zouden we deze twee dan niet combineren?
U bent van harte uitgenodigd om vanaf dinsdagmiddag 11 januari langs te komen bij de desk van Hotelzapper op de Horecava. Deze staat op het Xpertplaza van Koninklijke Horeca Nederland. Maak kennis met dit vernieuwende online boekingsgemak: Let‘˜s have fun!

Voor meer informatie over dit bericht:

Hotelzapper
Robert Verhoeven
Rodezand 19
3421 BA Oudewater
E: [email protected]
T: 06-54370544

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular