Huisstijlautomatisering van 365 ´overnight‘ ingevoerd met DocSys.Web



(Persbericht) 365 is een nieuwe naam die elke dag werkt aan het verbeteren van de duurzame inzetbaarheid van mensen. Om maximale media exposure te behalen, is de merkintroductie voorbereid onder absolute geheimhouding. Hoe test je huisstijlsoftware uit, als je nieuwe identiteit niet mag gebruiken?

Binnen 365 vallen 3 pijlers, te weten 365/ArboNed, 365/KeurCompany en 365/Zin. Voor 365 is een vernieuwende en onderscheidende visuele identiteit bepaald. Bij de implementatie van de visuele identiteit is met de Multi Label Manager een gemeenschappelijk correspondentie- en huisstijlsysteem opgezet.
365 wilde maximale ´exposure‘ van de lancering van het nieuwe merk. Hierdoor was absolute geheimhouding een voorwaarde. Door met dummy logo's en werknamen te werken kon het huisstijlsysteem ontwikkeld en getest worden. Op de avond voor de introductie zijn de dummy logo's en werknamen eenvoudig vervangen door de nieuwe 365 identiteiten in de Multi Label Manager van DocSys.Web. Hierdoor had 365 de garantie dat de 1.400 medewerkers op meer dan 100 locaties de nieuwe huisstijl foutloos en probleemloos konden gebruiken binnen alle MS Officetoepassingen, zonder de nieuwe identiteit te onthullen in acceptatie en productie tests.
Linda van den Bergh, Corporate Communicatie Manager 365 vindt dat de uitrol naar tevredenheid is verlopen. “Bij een indrukwekkende merkwissel als deze, wil je geen zorgen hebben over de huisstijlautomatisering. Het is een geruststellende gedachte dat deze is getest en klaar staat vóór de lancering. ”



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: