ING en het Rijksmuseum Amsterdam maken bekend dat zij een sponsorovereenkomst zijn aangegaan voor een periode van tenminste zes jaar (tot en met 2010).

ING verbindt zich aan het Rijksmuseum in de fase waarin het museum een belangrijke renovatie en vernieuwing ondergaat. Een substantieel deel van de sponsorgelden van ING zal dan ook worden gebruikt voor de inrichting van Het Nieuwe Rijksmuseum. Daarnaast komt een deel ten goede aan het Rijksmuseum op Schiphol en aan tentoonstellingen van het Rijksmuseum in musea in het buitenland. ING heeft geen inspraak in inhoudelijke kwesties zoals de opstelling of de programmering van Het Nieuwe Rijksmuseum.

De eerste gezamenlijke campagne van ING en het Rijksmuseum zal morgen, vrijdag 22 juli van start gaan. ING zal in de periode tot 7 augustus zitbanken plaatsen in het Rijksmuseum, zodat bezoekers op comfortabele wijze kunnen genieten van De Meesterwerken. Bovendien wordt voor publiek op iedere werkdag in augustus een lunch en bezoek aan het Rijksmuseum georganiseerd, de zogeheten ´Meal Deal'- actie. Er zullen tevens specifieke acties voor ING-klanten en medewerkers worden opgezet. De details hierover zullen later dit jaar bekend worden gemaakt. De tentoonstelling ´Schitterend Satijn; Het beste van Gerard ter Borch', die nog tot en met 4 september 2005 in het Rijksmuseum te zien is, is de eerste in een reeks tentoonstellingen die gesponsord is door ING.

Het samenwerkingsverband met het Rijksmuseum past in het bestaande culturele sponsorprogramma van ING. In 2006 zal ING de Rubens tentoonstelling in het Mauritshuis steunen, evenals het Teylers museum in Haarlem. Daarnaast is ING al lange tijd sponsor van het Koninklijk Concertgebouworkest en van de Vereniging Natuurmonumenten. Hoeveel geld het ING aan het Rijksmuseum overmaakt wordt niet bekend gemaakt.

bron:ING

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular