Het internet neemt in het mediagebruik van de Europese jongeren een steeds belangrijkere plaats in. Dat blijkt uit een gisteren gepubliceerd onderzoek van de European Interactive Advertising Association (EIAA). Bijna de helft van de Europese jeugd tussen 15 en 24 jaar kijkt door een toenemend internetgebruik steeds minder TV. Radio heeft als medium het minst te lijden van de komst van internet.

Mediagebruik
Van de ondervraagde jongeren in acht Europese landen geeft 48 procent aan minder televisie te kijken vanwege toenemend internetgebruik. Slechts 22 procent zegt de radio om die reden minder vaak aan te zetten. Een derde van de deelnemers leest minder kranten en boeken.

Jong medium
De 15- tot 24-jarigen wijden bijna een kwart (24 procent) van hun ´mediatijd' aan het internet. Daarmee komt het web op de derde plaats na televisie (31 procent) en radio (27 procent). Internet neemt bij de jongeren een belangrijkere plaats in dan bij de gemiddelde Europeaan. Die brengt een vijfde van zijn mediatijd door op het World Wide Web.

bron:RKK

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular