(Persbericht) Amsterdam, 4 april 2011 - Specialist in geautomatiseerd ICT-beheer IPsoft is overgegaan tot het instellen van een Advisory Board voor de activiteiten in de Benelux. Het bedrijf heeft ondermeer Frank Krom en Brian Stout bereid gevonden om regelmatig hun visie te delen met het IPsoft-management en andere stakeholders. Het instellen van deze Advisory Board komt voort uit de doelstelling van IPsoft om de komende jaren stevig te expanderen in Nederland en omringende landen.

Hans ten Hove, Managing Director van IPsoft voor de Benelux: à¢â‚¬Å“Wij willen adequaat in blijven spelen op marktveranderingen en goed anticiperen op nieuwe trends en ontwikkelingen. Daarom denken wij dat het uitermate zinvol is om regelmatig te klankborden met ´wijze mannen‘˜ die een gedegen achtergrond en ervaring hebben in de markt waarin wij actief zijn. Mensen als Frank Krom en Brian Stout hebben ervaringen die representatief zijn voor het type klanten waar wij ons op richten. Bovendien zijn zij in staat om vanuit een onafhankelijke positie adviezen te geven. Daarom zien wij het formeren van deze Board als een belangrijke stap vooruit. Ik ben er trots op dat wij mensen van hoog kaliber bereid hebben gevonden om voor ons deze functies te vervullen.à¢â‚¬

Frank Krom

Frank Krom, directeur-grootaandeelhouder van Baken aan Zee, adviseert leading-edge bedrijven op het gebied van strategie, productontwikkeling, marketing en sales. Hij opereert al zijn hele werkzame leven aan de voorkant van technologische vernieuwing. Voordat hij in mei 2010 zijn eigen bedrijf is gestart, werkte hij ruim 26 jaar bij ING en rechtsvoorgangers van dit concern in verschillende hogere ICT-managementfuncties. De laatste acht jaar was hij CIO van ING Lease, een functie waarin hij in 2009 werd genomineerd in de top-5 van Nederlandse CIO‘˜s.

Krom: à¢â‚¬Å“Als je altijd hebt gekeken naar wat nieuw is en kwaliteit heeft, kom je vanzelf IPsoft tegen. De kracht van dit bedrijf is dat zij oplossingen die door experts zijn ontwikkeld, met behulp van hun expertsysteem telkens weer volledig geautomatiseerd weten toe te passen. Uit mijn ervaring met het implementeren van IPsoft weet ik dat zij vele malen efficiënter werken dan wanneer monitoring en rapportage handmatig gebeuren, of met behulp van verschillende pakketten die allemaal een bepaald deel doen. Expertsystemen reageren nu eenmaal sneller dan mensen op een probleem (of ticket) en lossen het meeste automatisch op. De nieuwe generatie IT-managers wil bovendien ook helemaal geen carrià©re maken van het elke keer opnieuw beoordelen van een service level van een systeem en daar rapporten over schrijven. In feite hoeft dat tegenwoordig ook niet meer. Net zo goed als er geen boordwerktuigbouwkundige meer mee hoeft in een vliegtuig. Toch is IPsoft tot nu toe eigenlijk de enige die veel doet met zelflerende systemen. Ik vind het van groot belang dat meer CIO‘˜s in Nederland beter op de hoogte raken van de mogelijkheden op dit gebied.à¢â‚¬

Brian Stout

Brian Stout, zelfstandig gevestigd business development specialist en turn-around manager, is in de afgelopen 14 jaar werkzaam geweest in diverse hogere internationale managementfuncties binnen KPN. Zijn laatste functie binnen dat concern was die van CEO van KPN België. Na de verkoop van KPN België aan Mobistar heeft hij ondermeer bijgedragen aan de samenvoeging van Mobistar en KPN België. Daarvoor heeft hij zich vooral ook bezig gehouden met mobiele telefonie voor de (internationale) zakelijke makt.

Stout: à¢â‚¬Å“IPsoft is een totaal nieuw type bedrijf. Ook voor mij was het tot voor kort een relatief nieuwe naam. Toen ik meer diepgaand kennis mocht maken met hun competenties en er achter kwam wat voor track record zij al hebben opgebouwd, werd ik zeer enthousiast. Bij andere beheerorganisaties heb ik veel indrukwekkends gezien, maar IPsoft heeft een revolutionair andere manier van werken gericht op inzet van technologie in plaats van alleen mensen en processen. Voor telecommunicatiebedrijven en andere service operators in Nederland is IPsoft in ieder geval echt een asset waarmee zij hun succes verder kunnen ontwikkelen. IPsoft stelt deze partijen in staat een hoger service niveau te realiseren en gelijktijdig de TCO te verlagen. Wat mij met name heeft getroffen, is hoe ongelooflijk tevreden hun klanten zijn over IPsoft. Ik denk dat andere marktpartijen een voorbeeld kunnen nemen aan deze ontwikkeling.à¢â‚¬

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ewold de Bruijne van
Brightmen and Coolwords, bureau voor strategische communicatie
Tel. 06 - 182 603 52
E-mail: [email protected]

Over IPsoft
IPsoft is een Remote Infrastructure Management (RIM) Provider die twaalf jaar geleden werd opgericht door Chetan Dube (CEO) en sindsdien een spectaculaire groei heeft doorgemaakt. Momenteel doet IPsoft het beheer van vele grote complexe en kritieke IT omgevingen van multinationals. Het bedrijf, met hoofdkantoor in New York, heeft 1000 werknemers en locaties in de USA, India en Europa (Amsterdam, London, Frankfurt, Stockholm).

IPsoft zet hoogwaardige technologie in om de automatisering te automatiseren. Het hart van dit system heet IPcenter, een technology framework dat acteert als het gekloonde brein van een engineer. Van elke dollar omzet investeert IPsoft 72 cent weer in technologie en ondersteunende dienstverlening ten behoeve van klanten.

IPsoft opende eind 2007 een vestiging in de Rembrandttoren in Amsterdam. Vanuit dit Network Operating Center (onderdeel van een wereldwijd virtueel NOC verspreid over 10 locaties wereldwijd) beheert het bedrijf met gespecialiseerde engineers en een zeer geavanceerd autonoom expertsysteem de ICT-infrastructuren van talloze grote financiële instellingen, overheidsorganisaties, detailhandelbedrijven, media-exploitanten, telecom operators, nutsbedrijven, zorginstellingen en ICT-dienstverleners. Het autonome expertsysteem van IPsoft heeft wereldwijd al bijna 5 miljoen incidenten opgelost zonder menselijke tussenkomst.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular