(Persbericht) IQNOMY heeft tijdens de Rondetafelsessie The Next Wave ´s werelds eerste zelflerende platform voor Liquid Internet geïntroduceerd. De introductie vond geheel in stijl plaats op het terrein van de Westergasfabriek tijdens PICNIC 2010; het jaarlijkse evenement voor innovativiteit, technologie en creativiteit.

De rondetafelsessie stond onder leiding van Marco Derksen, oprichter van Marketingfacts, het succesvolle platform voor interactieve marketing. De aangeschoven deelnemers waren: Erwin Blom (The Crowds), Geert-Jan Smits (Jungle Minds), Renà© Jansen (Winkwaves), Yme Bosma (Hyves), Yuri van Geest (THNK), Erwin Sigterman (Frankwatching), Iskander Smit (Info.nl), Ruben Timmerman (Eduhub) en Rob Boeyink (IQNOMY).

Een website die zich aanpast aan iedere unieke anonieme bezoeker

IQNOMY‘˜s Liquid Internet is een platform waarmee iedere organisatie haar website geheel kan laten afstemmen op de behoeften en kenmerken van iedere unieke anonieme bezoeker. Het systeem registreert en onderhoudt van elke bezoeker anoniem een multidimensionaal profiel. Zo‘˜n profiel kan bijvoorbeeld bestaan uit interessegebieden, type persona‘˜s, conversiefases, vormvoorkeuren, enzovoorts. Doordat het systeem van IQNOMY iedere individuele bezoeker persoonlijk leert kennen, weet het precies welke informatie, in welke vorm en op welk moment het meest relevant is. Doordat websitebezoekers op deze manier continu geconfronteerd worden met de meest relevante informatie, zal de beleving en de conversie van een website sterk verbeteren.

Het IQNOMY´s Liquid Internet platform is ontstaan op basis van jarenlang onderzoek op het gebied van ´State of the art‘˜ technologieën zoals: kunstmatige intelligentie, Machine learning, gedragvoorspellende modellen, classificatiealgoritmen, semantiek en clustering.

Liquid Containers

Het systeem van IQNOMY bepaalt realtime welke informatie voor welke bezoeker van belang is. Deze informatie wordt vervolgens op de website gepresenteerd in zogenaamde Liquid Containers. Liquid Containers zijn plaatsen binnen een webpagina waarin Liquid Content gepresenteerd kan worden. Zo kan het dus zijn dat verschillende bezoekers die tegelijk dezelfde webpagina bekijken, andere inhoud te zien krijgen. Zo krijgt de ene bezoeker bijvoorbeeld een stuk tekst over product A te zien, terwijl de ander een filmpje over product B gepresenteerd krijgt.
Omdat het platform van IQNOMY continu leert van elke handeling die er op een website plaatsvindt, wordt het matchingsproces al na een aantal clicks automatisch verbeterd.

Realtime inzicht in bezoekersgedrag

Omdat IQNOMY realtime de gedragsdata van iedere bezoeker analyseert, stelt het systeem iedereen in staat bezoekers van een website live te volgen. Dit kan via de Realtimedesk binnen de applicatie. Op deze manier hebben website-eigenaren realtime inzicht in alle acties die een anonieme websitebezoeker op dat moment uitvoert.

Realtime alerts

IQNOMY gaat nog verder. Doordat gebruikers van IQNOMY realtime inzicht hebben in het gedrag van individuele bezoekers, zijn zij in staat direct in te spelen op actuele situaties. Het systeem verstuurt zogenaamde ´alerts‘˜ die de gebruiker continu informeren over de huidige situatie op de website. Zo waarschuwt IQNOMY bijvoorbeeld wanneer een bezoeker een bepaalde waarde vertegenwoordigt, of wanneer bepaalde content op de site onvoldoende wordt bekeken. Op basis van deze actuele informatie kan een online marketeer vervolgens à©à©n-op-à©à©n specifieke content aan specifieke bezoekers presenteren. Zoals een persoonlijke aanbieding of extra contactkanalen. Tevens kan bestaande content op de site realtime en per bezoeker worden aangepast. Op deze manier kunnen website-eigenaren hun websitebezoekers beter faciliteren dan voorheen denkbaar was.

Bà¨ta versie

Op dit moment verkeert het IQNOMY‘˜s Liquid Internet Platform in de bà¨ta fase. Dit betekent dat het platform alleen nog gebruikt wordt door een specifieke selectie testgebruikers. Momenteel zijn een vijftiental bedrijven, waaronder een grote Nederlandse Bank en een bekende uitzendorganisatie, het platform uitvoerig aan het testen.

Vanaf januari 2011 zal IQNOMY‘˜s Liquid Internet platform als SaaS-oplossing (Software as a Service) voor iedereen beschikbaar zijn.

Voor meer informatie over IQNOMY kunt u contact opnemen met Rob Boeyink via e-mail adres: [email protected] of via telefoonnummer: 06-53676574 of kijk op www.iqnomy.com/nl/pers/

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular