Gegarandeerd 24/7 support en afhandelen van storingen

Vaassen, 28 april 2010 IRS B.V., leverancier van woonautomatisering voor woon- en zorgcomplexen en Imtech Infra B.V., een van de grootste technische dienstverleners in Europa hebben vandaag, na een jaar van intensieve samenwerking, een Service Level Agreement getekend. Onder deze overeenkomst zal Imtech in opdracht van IRS servicediensten verlenen met betrekking tot het onderhoud van de ruim 17.000 bestaande IRS-installaties in Nederland. Imtech zal de komende jaren onder auspiciën van IRS verantwoordelijk zijn voor de helpdesk, dispatch, storingsopvolging en logistieke dienstverlening met als doel storingen bij woon- en zorgcomplexen binnen de maximale responsetijd op te lossen.

Het ondertekenen van het contract met Imtech is een logisch gevolg van de intensieve samenwerking van het afgelopen jaar. Imtech zal onder de Service Level Agreement verantwoordelijk zijn voor de helpdesk, dispatch, storingsopvolging en logistieke dienstverlening van het onderhoud ruim 17.000 bestaande IRS-installaties in Nederland. Het doel van de overeenkomst is om storingen bij woningcomplexen snel op te lossen, op basis van eenheidstarieven per storingstype. Tijdens de storingsaanname wordt in overleg met de klant en IRS de prioriteit van de storing bepaald en de daarmee samenhangende benodigde responstijd. Bij de meest kritieke storingen zijn responsetijden van maximaal 4 uur mogelijk. Alle storingen worden gemeld en geanalyseerd door het Imtech CCC (Customer Care Center). Opgeloste meldingen worden ook bewaakt en afgemeld door het CCC.

De meldingen waarvoor onsite onderhoudswerkzaamheden nodig zijn worden door Imtech CCC doorgezet naar Imtech ROS (Roll Out Services), onderdeel van Imtech Infra. Hier zal een dispatcher de werkzaamheden van de door IRS gecertificeerde servicetechnici coà¶rdineren. Deze controleert ook of alle onderhoudswerkzaamheden, reparaties en/of vervanging van onderdelen, zowel correctief als preventief en tijdig zijn uitgevoerd. De afdeling dispatch bewaakt de afmelding van de storingen die door het CCC aan Imtech ROS (Roll Out Services) zijn doorgegeven. Imtech is bovendien verantwoordelijk voor de logistiek en het effectief beheren, zoals inname, opslag en uitgifte, van de materialen van IRS.

Gertjan Noordstra, Manager Project Office Imtech, zegt over de samenwerking: à¢â‚¬Å“Het ondertekenen van het Service Level Agreement bewijst dat Imtech na de intensieve samenwerking met IRS van het afgelopen jaar uitstekend is toegerust om adequate diensten te leveren aan IRS.à¢â‚¬

Coen Kijk in de Vegt, General Manager IRS, is zeer te spreken over de samenwerking. à¢â‚¬Å“De bedrijfscultuur van Imtech sluit perfect aan bij die van IRS, pragmatisch en zeer betrokken. Dankzij de korte lijnen heeft Imtech zich onze business snel eigen gemaakt en zijn in staat gebleken IRS te ondersteunen bij het bieden van gegarandeerde ondersteuning bij storing, gekoppeld aan een korte, van te voren afgesproken, reactietijd. Imtech zal hierdoor namens IRS de dienstverlening en responsetijden kunnen bieden die onze klanten in zowel de woon- als zorgsector verwachten.à¢â‚¬Å“

Over IRS:
IRS (Integrated Residential Services), onderdeel van de Niko Group (www.nikogroup.be), is de grootste leverancier in Nederland van intelligente woon- en zorgautomatisering, gecombineerd met woon- en zorgdiensten. De woon- en zorgoplossingen van IRS bevorderen het gevoel van veiligheid, comfortabel wonen en welzijn. De combinatie van intelligente woon- en zorgtechnologie met woon- en zorgdiensten helpen woningcorporaties, zorginstellingen en zorgverleners met het voorbereiden van woningen op de toenemende zorgbehoefte. IRS onderscheidt zich door zeer complete, eenvoudig exploiteerbare en innovatieve woon- en zorgoplossingen te bieden tegen betaalbare prijzen. Daarnaast is IRS à©à©n van de eerste leveranciers in Nederland van intelligente woon- en zorgautomatisering gebaseerd op een open IP-infrastructuur (Internet Protocol). Gedurende de jaren heeft IRS honderden vastgoed- en zorgprojecten voorzien van intelligente woon- en zorgoplossingen. Gerenommeerde bedrijven als ING Vastgoed, Vesteda, Vidomes, Stichting Ouderenhuisvesting Rotterdam en Vestia behoren tot de vaste klantenkring van IRS. Meer informatie: www.irservices.nl

Over Imtech:
Imtech Infra is onderdeel van Imtech N.V. (een Europese technische dienstverlener op het gebied van elektrotechniek, ICT en werktuigbouw) . Met circa 23.000 medewerkers realiseert Imtech opbrengsten van ruim 4,3 miljard euro op jaarbasis. Imtech heeft sterke posities in de markten buildings, industry en infra/traffic in de Benelux, Duitsland, Oost-Europa, Scandinavië, de UK, Ierland en Spanje en in de mondiale maritieme markt. In totaal bedient Imtech 20.000 klanten. Imtech biedt toegevoegde waarde in de vorm van integrale en
multidisciplinaire totaaloplossingen die leiden tot betere bedrijfsprocessen en meer rendement voor opdrachtgevers. Imtech biedt ook oplossingen die bijdragen aan een duurzame samenleving, bijvoorbeeld op het gebied van energie, milieu, water en mobiliteit. De aandelen Imtech zijn genoteerd op de effectenbeurs van Euronext, waar Imtech is opgenomen in de Midkap Index. Het aandeel Imtech is tevens opgenomen in de Dow Jones STOXX 600 index.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular