Een degelijke webshop voor iedereen die verkopen wil, dàƒÆ’ t was de ambitie van Arjan Blok en Tom Peeters. Met deze visie werd in mei dit jaar de betaversie van Izitoko online gezet. In een joint venture met FrontDoor Media Group uit Hoofddorp ontwikkelden de jonge ondernemers, beiden 22, een webwinkelconcept dat zich onderscheidt door een achterliggende community van webwinkeliers. Hier worden zowel consumenten als winkeliers uitgedaagd tot actieve deelname. Izitoko biedt de mogelijkheid om gratis een webwinkel te starten, inclusief riante functionaliteiten. Deze maand vindt de officiële lancering plaats.

Ondank de huidige economische tegenwind meldden zich dit jaar meer startende ondernemers bij de Kamer van Koophandel als een jaar eerder. "Onafhankelijkheid blijkt een belangrijke drijfveer voor ondernemers, en dat is nu net wat wij aanmoedigen en tegelijkertijd ook bieden", licht Tom Peeters die stijging desgevraagd toe.

Izitoko geeft hiermee blijk beginnend ondernemerschap in tijden van crisis serieus te willen stimuleren; hobbyisten, starters en ervaren winkeliers krijgen zo de beschikking over een professionele digitale werkomgeving. Izitoko positioneert zich hiermee vooral in de onderkant van de markt.

In samenwerking met betalingsprovider PayDutch wordt een gratis koppeling geboden met de populaire betaalmethode iDEAL. à¢â‚¬à…“Deze betaalmethode is ook geïntegreerd in onze gratis shopvariant, zo vertelt Arjan Blok. à¢â‚¬à…“Zonder een verplichte KvK-registratie voor iDEAL leggen we de drempel laag voor winkeliers, wat ons uniek maakt in de markt. Daarnaast is Izitoko gelieerd aan keurmerken Qshops en Stichting Webwinkel Keurmerk. à¢â‚¬à…“Consumenten en winkeliers worden steeds bewuster van het belang van dergelijke keurmerken, vertellen de oprichters.

Momenteel maakt Izitoko zich klaar voor het grote publiek. à¢â‚¬à…“We beschikken inmiddels over diverse waardevolle businesspartners om dit concept verder te brengen, aldus Edwin Vos van FrontDoor Media Group. Op www.izitoko.nl komen consumenten en winkeliers samen. Niet alleen om te kopen of te verkopen, maar ook voor informatie-uitwisseling op gebied van e-commerce middels expert blogs, nieuws en marktgegevens.

Naast het webwinkelplatform van Izitoko.nl richt FrontDoor Media Group haar pijlen ook op andere marktsegmenten. à¢â‚¬à…“Diverse organisaties hebben reeds interesse getoond onze software binnen een B2B context te gaan gebruiken, wat een compliment is voor de brede toepasbaarheid van onze concepten, verhuld Peter van Kampen, managing partner van het Hoofddorpse mediabedrijf. à¢â‚¬à…“Met Izitoko hebben we een sterke troef in handen in een zeer dynamische markt.

Website: http://www.izitoko.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular