Vanaf 18 juli zal het Japanse bioscooppubliek worden geconfronteerd met een WSPA-filmpje dat de gruwelijke omstandigheden toont waaronder beren in Japanse berenparken moeten leven.

Het bioscoopspotje roept de kijker op zichzelf te verplaatsen in de positie van een beer die in een kleine betonnen berenkuil moet leven met tientallen soortgenoten, waarmee hij gedwongen wordt te vechten voor een korst brood of waar het dier een kunstje moet doen om aan voedsel te komen. De spot zal twee weken lang in tientallen bioscopen door heel Japan worden vertoond. Naar verwachting zullen meer dan 100.000 mensen het filmpje zien.

Tegelijkertijd lanceert de WSPA een nieuwe website in Japan (www.kuma-aigo.com) die zichzelf voordoet als een gids voor de belangrijkste berenparken. Het is de bedoeling dat de website bezoekers trekt die een dagtripje plannen naar zo'n berenpark.

De bioscoopspot en de website zijn onderdeel van een langdurige campagne om mensen bewust te maken van de Middeleeuwse condities waaronder de beren in deze parken moeten leven. De WSPA blijft met de parkeigenaren onderhandelen om de leefomstandigheden van deze beren te verbeteren. Eerder dit jaar heeft het park Jyozankei aangekondigd zijn deuren voor het publiek te sluiten.

bron:WSPA

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular