Kentucky Fried Chicken(KFC) bant vanaf 1
maart 2007 als eerste fastfoodketen de sigaret uit haar
restaurants. De fastfoodketen loopt met dit besluit vooruit op
wetgeving en speelt in op de wens van de meerderheid van de
Nederlandse bevolking. Uit onderzoek van TNS NIPO blijkt namelijk
dat 57% van de Nederlanders een rookvrije horeca wil.

Horeca negeert afspraken

Met dit besluit gaat KFC voorop in de
strijd voor een rookvrije horeca. Daarnaast lopen ze vooruit op de
wetgeving. Alhoewel minister Ab Klink donderdagavond zei volgend
jaar al een rookverbod in te willen voeren, is dit in het nieuwe
regeerakkoord pas gepland voor 2011.

Voormalig minister Hans Hoogervorst heeft
afspraken gemaakt om de horeca geleidelijk rookvrij te maken, maar
de horecaondernemers negeren dit. Ze zijn bang zijn dat hun klanten
wegblijven maar deze angst blijkt ongegrond. In andere Europese
landen als Zweden, Italië en Ierland waar het rookverbod al
geldt, ziet de horeca geen dalende omzet.

Eating with all your senses

KFC's restaurant concept is gebaseerd op
'eating with all your senses'. KFC stelt de versheid en smaak van
haar producten centraal. Dit komt in een rookvrije omgeving nog
beter tot zijn recht. Eric Voges, Marketing Directeur van KFC,
licht toe: 'Bij KFC kan iedereen optimaal van onze 'WOW tasting'
kip genieten. We vragen onze rokende klanten om begrip en rekenen
erop dat ze hun nicotinebehoefte uitstellen tot na hun bezoek aan
ons restaurant.'

Nieuwe norm in fastfood

Dat KFC als eerste fastfoodketen haar
restaurants geheel rookvrij maakt, sluit aan bij de doelstelling
een nieuwe norm in fastfood te zetten. Deze nieuwe norm uit zich in
verschillende aspecten. KFC kenmerkt haar menuaanbod als 'real
food fast' waarbij kwaliteit het belangrijkste ingrediënt is
voor lekker eten. Kip wordt vers

aangeleverd en door koks ter plekke
gemarineerd en bereid. Eric Voges: 'Om als eerste fastfoodketen
een rookverbod af te kondigen, past in ons beleid een
vooruitstrevende 'real food fast' formule te zijn.'

Ook in multimedia zet KFC een nieuwe norm,
want de restaurants bieden personal entertainment naar keuze;
gratis wifi en een eigen KFC channel. Tot slot zijn de plannen om
zwerfvuil te bestrijden in een vergevorderd stadium.

bron:KFC

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular