KISS ‘11: Daten op basis van imagokenmerken groot succes



(Persbericht) Op 14 februari 2011 organiseerde Promotional Partners voor de zevende maal het KISS-event, waar A-merken elkaar ontmoeten met als doel het opzetten van een sterke en effectieve promotie. Het onderwerp van dit jaar was ´Back to the basics, into the future'.

Daten met ruim 200 merken
Met meer dan 200 deelnemers was het evenement compleet uitverkocht. ‘t Spant in Bussum was ook dit jaar het decor voor een inspirerende dag waarbij volgens traditie afgetrapt werd met het energieke Super Speed Daten. Hierbij stelden de aanwezigen zich in dertig seconden voor aan vele potentiële partners. Hierna nam gastspreker René Hendriks de bezoekers mee terug naar de basis voor het opzetten van een geslaagde joint promotion. Gevolgd door de traditionele Speed Date sessies. Nieuw dit jaar was dat de deelnemers zelf hun favoriete merken konden uitnodigen.

Nieuw: Image Brand Daten
In het begin van de middag maakten deelnemers kennis met de belangrijkste toekomstige aspecten binnen joint promotion, zoals het toepassen van social media binnen joint promotions. Bas Velthuis van Brand Asset ging vervolgens in op de effectiviteit van een merkmatch op basis van imago. Dit sloot naadloos aan op een ander nieuw element op het KISS-event, het Image Brand Daten: daten op basis van imago-kenmerken. Aan de hand van zelf aangegeven imago-kenmerken werden merken met gelijke waarden met elkaar in contact gebracht voor een optimale match.

Positieve beoordeling
De dag kreeg van de aanwezigen een positieve beoordeling. Het feit dat er meer gedate kon worden dan in voorgaande jaren werd door de deelnemers zeer positief ontvangen. Met een gemiddeld evaluatiecijfer van een 8, kunnen we wederom spreken van een geslaagd evenement. Gebleken is dat veel bezoekers naar aanleiding van KISS‘10 succesvolle joint promotions opgezet hebben. Ook in 2012 zal hét joint promotion event van Nederland weer worden gehouden op Valentijnsdag (dinsdag 14 februari 2012). De eerste inschrijvingen hiervoor zijn al binnen.

Promotional Partners en Retailbureau Kega
Het KISS event is een initiatief van joint promotions expert Promotional Partners, onderdeel van retailbureau Kega. Promotional Partners ontwikkelt joint promotions voor diverse retailketens. Kega is dé specialist op het gebied van retail. Voor retailgerichte merken en retailketens ontwikkelt Kega krachtige, effectieve 360 graden retail communicatieconcepten en middelen voor de (online) winkelvloer. Met als basis retailcommunicatie, actiemarketing en e-commerce bundelt Kega alle communicatiebehoeften van retailers onder één dak.

_________________________________________________________________

Contactinformatie

Zie voor meer informatie www.promotionalpartners.nl en www.kega.nl . Of neem contact op met:

Kega
Talitha Dhondai E: talitha.dhondai@kega.nl T: 0252 750 275
Sander Schoneveld E: sander.schonevel@kega.nl T: 0252 223888



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: