Het pakket draait op een laptop, tablet of PDA. Via bijvoorbeeld gsm of Internet is directe communicatie mogelijk, zodat de informatie vervolgens naar de centrale server doorgevoerd, ook op het (hoofd-)kantoor beschikbaar is.

Omdat buitendienstmedewerkers continue ´en route´ zijn is de nu toegevoegde uitbreiding van BIOS met een route planner module (BIOS Routeplanner), een logische vervolgstap.

In BIOS formule- en assortimentsbeheer, ordermogelijkheden, ruimte voor kenmerken, account management, urenverantwoording, declaraties, klanthistorie, verkoopacties, klantinformatie, productinformatie, marktinformatie, orderadministratie, gespreksnotities, enquàªtemogelijkheden en schappenplanmanagement worden bijgehouden.

Aan de hand van allerlei klantkenmerken, zoals vestigingsplaats, sluitingsdag, grootte, omzet, classificatie, e.d. kan met BIOS CRM per klant of klantengroep een bezoekcyclus worden aangemaakt. Deze bezoekcyclus kan vervolgens rechtstreeks worden gedownload in BIOS Routeplanner.

Met behulp van Microsoft MapPoint wordt de route dan grafisch als een kaart op de laptop of tablet weergegeven zodat in à©à©n oogopslag is te zien hoe de geplande route eruit ziet. Indien nodig kan deze route tussentijds worden gewijzigd.

De routeplanning is ook te downloaden naar een TomTom navigatie-systeem, zodat de meest optimale route ontstaat.

Met dit systeem is het mogelijk om 20 procent rendementsverbetering te realiseren door het efficiënter maken van afspraken door buitendienstmedewerkers.

Doordat BIOS CRM koppelt met de meest gangbare ERP systemen is het systeem onafhankelijk van welk ERP systeem te gebruiken.

www.letech.nl

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular