Treinreizigers waardeerden in het eerste
kwartaal van 2007 de dienstverlening van NS hoger dan vorig jaar.
Het aantal klanten dat NS een 7 of hoger gaf is 67%, een stijging
van 2% ten opzichte van het jaar ervoor. De meest opvallende
stijging is te zien bij de aspecten 'op tijd rijden' (van 35%
naar 39%) en 'informatie bij ontregeling' (van 45% naar 49%).
Maar ook op het gebied van sociale veiligheid, reinheid en
klantgerichtheid nam de waardering toe.

Directeur Bert Meerstadt zegt: "Wij zijn
blij dat in de waardering van onze klanten over de belangrijkste
kwaliteitsaspecten van onze dienstverlening een stijging te zien
is. Natuurlijk is het nog vroeg om na één kwartaal al
conclusies te trekken, maar het lijkt erop dat de invoering van de
nieuwe dienstregeling op 10 december 2006 een positief effect op
onze brede dienstverlening heeft. Wij streven ernaar om deze
positieve waardering vast te houden bij de aanhoudende grote
reizigersgroei."

Achtergrond

NS publiceert ieder kwartaal de cijfers
over de klanttevredenheid. Deze cijfers volgen uit het
onafhankelijk onderzoek dat NS in samenwerking met de
consumentenorganisaties en de overheid laat uitvoeren. Hierin geven
reizigers hun oordeel over de kwaliteit en andere aspecten van de
dienstverlening van NS. Daarnaast publiceert het bedrijf elk
kwartaal de punctualiteitcijfers. In de bijgevoegde tabellen staat
een overzicht van de belangrijkste uitkomsten.

bron:NS

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular