(Persbericht) Nieuwegein, 6 december 2011 Autonomy Corporation, onderdeel van HP, kondigt aan dat haar revolutionaire technologie waarmee ongestructureerde data wordt verwerkt, door het Formule 1 team MERCEDES GP PETRONAS wordt gebruikt. De technologie biedt de coureurs Michael Schumacher en Nico Rosberg nieuwe mogelijkheden om een voorsprong op de concurrentie te behalen. MERCEDES GP PETRONAS gaat Autonomy's wereldwijd toonaangevende Rich Media Management en Intelligent Video Analytics-technologie, Autonomy Virage, gebruiken om de racebeelden te analyseren. Aangedreven door Autonomy's Intelligent Data Operating Layer (IDOL), is Virage in staat om patronen in rich media informatie vast te stellen. De technologie wordt gebruikt voor diverse toepassingen, zoals voor het volledig doorzoekbaar maken van de televisiebeelden en het beheren van de complexe beveiligingssystemen.

Voor MERCEDES GP PETRONAS is een nieuwe toepassing van Virage ontwikkeld die het team in staat stelt live-uitzendingen van de Formule 1 te analyseren, waardoor het team direct toegang heeft tot de belangrijkste beelden. Voordat deze technologie beschikbaar was, werd de relevante video-informatie handmatig geïndexeerd, een traag en foutgevoelig proces. Autonomy Virage automatiseert dit proces met behulp van het IDOL-platform, dat alle digitale informatie begrijpt en verwerkt. Daarmee worden individuele auto's en coureurs op basis van de race en de on-board beelden vanuit de auto geïdentificeerd, zonder enige handmatige invoer.

De applicatie biedt het team en de coureurs in real-time voordelen op het circuit. Dit biedt een strategisch voordeel. MERCEDES GP PETRONAS zal de applicatie gebruiken om de prestaties te verbeteren door te analyseren hoe de andere auto's hebben geracet. Zo kan Autonomy Virage bijvoorbeeld automatisch de on-board beelden van de auto‘˜s, tijdens het rijden van de verschillende sectoren op het circuit, identificeren. Deze beelden zullen beschikbaar zijn voor de coureurs van MERCEDES GP PETRONAS op het moment van actie, waardoor ze hun concurrenten kunnen aftroeven.

In een snelle, sportieve omgeving waar een fractie van een seconde het verschil kan maken tussen de pole position en een positie op het middenveld, biedt Autonomy Virage MERCEDES GP PETRONAS een oplossing van onschatbare waarde. Door het gebruik van Autonomy‘˜s meaning-based technologie worden de prestaties op het circuit op een innovatieve manier geoptimaliseerd.

"Formule 1 is een technologie-gedreven industrie en door onze partnership met Autonomy kunnen wij de voorsprong pakken door beter en sneller te handelen", aldus Nick Fry, Chief Executive van het MERCEDES GP PETRONAS Formule 1 team. "De mogelijkheid om op dit niveau real-time video te analyseren, is allesbepalend voor de prestaties van ons team en speelt een belangrijke rol bij het bepalen van onze strategie op het circuit."

"We zijn verheugd dat de nieuwste technologie van Autonomy Virage wordt toegepast bij de applicatie voor het MERCEDES GP PETRONAS Formule 1 team", zegt James Murray, VP van Autonomy Promote Solutions EMEA. "We zijn ervan overtuigd dat Virage in staat is om het team te voorzien van een cruciaal voordeel ten opzichte van de concurrentie tijdens het komende Formule 1 seizoen."

Ga naar www.autonomy.com/virage voor meer informatie over Autonomy Virage.

--------------
Over Autonomy
Autonomy Corporation, onderdeel van HP, is een wereldwijde leider in software die menselijke informatie of ongestructureerde gegevens, inclusief social media, e-mail, video, audio, tekst, webpagina's, etc. verwerkt. De technologie van Autonomy geeft in real-time betekenis aan alle vormen van informatie, zowel gestructureerde als ongestructureerde. Bedrijven kunnen daardoor optimaal gebruik maken van hun data assets. Autonomy‘˜s product portfolio helpt krachtige bedrijven door middel van enterprise search analytics, business process management en OEM-activiteiten. Autonomy biedt ook oplossingen voor information governance op gebieden zoals eDiscovery, content management en compliance, maar ook marketingoplossingen die bedrijven ondersteunen om meer inkomsten te genereren, zoals web content management, online marketing optimalisatie en rich media management.

Autonomy‘˜s oplossingen worden gebruikt door meer dan 25.000 klanten, waaronder 87 bedrijven uit de Fortune 100, 10 van de top 10 financiële dienstverleners, 75% van de internationale advocatenkantoren, 9 van de top 10 farmaceuten en vele overheidsinstellingen. Meer dan 400 van de toonaangevende wereldwijde technologie bedrijven gebruikt technologie van Autonomy in hun eigen producten. Daarnaast is Autonomy eigenaar van de grootste private cloud met verschillende soorten data, die in totaal 31 Petabyte aan informatie omvat. Voor meer informatie: www.autonomy.com.

Over HP
HP creëert nieuwe manieren waarop technologie een positief effect heeft op mensen, bedrijven, overheid en de maatschappij. HP is het grootste technologiebedrijf ter wereld en beschikt over een breed portfolio op het gebied van printing, personal computing, software, services en IT-infrastructuur om klantproblemen op te lossen. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is te vinden op http://www.hp.com.

© 2011 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Marcommit PR
Carola Rijnbeek
035-5822730
[email protected]

This news release contains forward-looking statements that involve risks, uncertainties and assumptions. If such risks or uncertainties materialize or such assumptions prove incorrect, the results of HP and its consolidated subsidiaries could differ materially from those expressed or implied by such forward-looking statements and assumptions. All statements other than statements of historical fact are statements that could be deemed forward-looking statements, including but not limited to statements of the plans, strategies and objectives of management for future operations, including execution of growth strategies, transformation initiatives and restructuring plans; any statements concerning expected development, performance or market share relating to products and services; any statements regarding anticipated operational and financial results; any statements of expectation or belief; and any statements of assumptions underlying any of the foregoing. Risks, uncertainties and assumptions include macroeconomic and geopolitical trends and events; the competitive pressures faced by HP‘˜s businesses; the development and transition of new products and services (and the enhancement of existing products and services) to meet customer needs and respond to emerging technological trends; the execution and performance of contracts by HP and its customers, suppliers and partners; the protection of HP‘˜s intellectual property assets, including intellectual property licensed from third parties; integration and other risks associated with business combination and investment transactions; the hiring and retention of key employees; expectations and assumptions relating to the execution and timing of growth strategies, transformation initiatives and restructuring plans; the resolution of pending investigations, claims and disputes; and other risks that are described in HP‘˜s Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended July 31, 2011 and HP‘˜s other filings with the Securities and Exchange Commission, including but not limited to HP‘˜s Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended October 31, 2010. HP assumes no obligation and does not intend to update these forward-looking statements.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular