Hilversum - Motormaniacs, Fastbike Magazine en Motor Emotion maken zich
sterk voor de digitale toekomst. Twee internetmagazines en à©à©n
printmagazine delen informatie met als
doel de motorrijder snel, goedkoop en effectief van informatie te
voorzien.

Dat Internet een grote bron van informatie is hoeven we niemand uit te
leggen, over alle zaken die je kunt bedenken is hier informatie te
vinden. En het Internet gebruik groeit. Puur kijkende naar cijfers van
het CBS zien we dat momenteel 68% van de Nederlanders een PC heeft met
internettoegang. Maar waar gebruiken we het Internet dan voor? Echt
gericht zoeken naar een onderwerp doet 81% van de ondervraagden. In het
commerciële kader zoekt 51% van de Internetgebruikers vaak informatie
over producten of diensten en 44% van de gebruikers gebruikt het voor
nieuws en actualiteiten. Als de vraag gesteld wordt of iemand wel eens
wat van Internet besteld heeft zegt 48% van de Internetgebruikers ja.
De leeftijd van de grootste groep Internetgebruikers is 20-29. Op de
voet gevolgd door de leeftijd 30-49, die à©à©nderde van het
internetgebruik op zich neemt. De leeftijd van de meeste motorbezitters
is 30-39, op de voet gevolgd door 40-49.

Het Internet is dus niet meer weg te denken, de hele samenleving
gebruikt het steeds meer als informatiebron. Informatie over motoren en
motorgerelateerde artikelen of meningen dus ook. Er zijn momenteel
duizenden sites die op wat voor manier dan ook informatie naar buiten
brengen. Importeurs en fabrikanten hebben allemaal hun eigen sites,
particulieren geven hun mening op eigen sites en daarnaast ontstaan er
nu een aantal grote magazines die puur op het Internet bestaan. Het
voordeel voor de bezoekers van Internet gebaseerde magazines is vaak de
supersnelle vaak gratis informatievoorziening (dagelijkse plaatsing) en
interactiviteit.

Motormaniacs en Fastbike Magazine zijn twee van dit soort sites, en qua
grootte staan ze in de kleine top van de Internetmagazines. De twee
sites hebben allebei hun eigen huisstijl, karakter en bezoekers. Dit
uiteraard om een breed publiek te kunnen bereiken. Maar de
informatiestroom tussen beide sites is wel gekoppeld. Alle berichten
die binnenkomen op de twee sites wordt meteen verdeeld, naar stijl
aangepast en verwerkt. Evenals de kennis rond het testen van motoren.
Want de beide sites testen merken als Yamaha, Honda, Kawasaki, Suzuki,
MV Agusta, Harley-Davidson, Benelli enz.. Als voorbeeld: bij
persintroducties waar maar een beperkt aantal persmedewerkers naar toe
kunnen wordt er of een redacteur van Fastbike of Motormaniacs heen
gestuurd. De introductie wordt echter wel op beide sites geplaatst.

De Multimediale Toekomst
Fastbike en Motormaniacs zullen in de toekomst steeds meer producten
blijven ontwikkelen voor de internettende motorrijders. Want bij
motorrijden en Internettechniek ligt de gecombineerde kennis. Nu al is
het op de sites mogelijk een community van motorrijders te creëren die
op dagelijkse basis met elkaar communiceren via forums en personal
messaging. Er bestaat de mogelijkheid tot het ophalen van motorgeluiden
als ringtone, e-cards te versturen (zelfs van je eigen motor) en nog
veel meer. De toekomst zal nog meer brengen, want beide sites zijn er
qua techniek klaar voor. Zowel Motormaniacs als Fastbike hebben in
oktober een technische face-lift ondergaan zodat de sites klaar zijn
voor integratie van toekomstige projecten en de toepassing van XML, wat
de informatievoorziening in de motorbranche nog verder aan elkaar zal
koppelen in de toekomst. Meer informatie hierover is verkrijgbaar bij
de webmasters van de sites.

Een andere toepassing waar volgend motorseizoen mee gestart wordt is
streaming media, de tests van de motoren zullen streaming op internet
te zien zijn en te verkrijgen zijn op DVD. MotorTV op internet dus! De
kennis voor deze techniek en de nodige manpower om dit voor elkaar te
krijgen is ruimschoots aanwezig, aangezien de magazines hun eigen
professionele regisseurs, cameramensen en broadcastengineers hebben.


De Print Toekomst

En wil je gewoon een magazine in je handen blijven houden, dan is er
het print magazine Motor Emotion. Een blad wat in mening dezelfde
basisprincipes hanteert als Motormaniacs en Fastbike Magazine: De
plezier van het motorrijden. Motor Emotion zit ook in de samenwerking,
en profiteert net als de twee internetcollega's van de gedeelde
kennisstroom. Verder is Motor Emotion à©à©n van de weinige print
magazines die nog steeds in de lift zitten qua abonnnees/losse verkoop
en in België staan ze zelfs op de tweede plaats.


Cijfers

Motormaniacs, een breed motor georiënteerd Motor magazine met een
snelle look en feel. Motormaniacs bestaat al sinds 1998 en biedt al
jaren nieuws, tests en artikelinformatie.


Cijfers Motormaniacs:

Gemiddeld aantal bezoekers per dag: 1700 (unieke)
Maandelijkse Pageviews: 333.400

Fastbike Magazine, een breed motor en lifestyle georiënteerd magazine
met een snel karakter dat naast een uitgebreide site ook een wekelijks
E-Magazine verstuurd aan honderden leden. De site is sinds augustus
2004 online en biedt naast nieuws, tests en artikelinformatie een
uitgebreide community voor motorrijders.


Cijfers Fastbike:

Gemiddeld aantal bezoekers per dag: 900 (unieke)
Maandelijkse Pageviews: 260.000

Motor Emotion, Een print magazine dat gewoon gaat over de pret in het
motorrijden. De actualiteit is niet het belangrijkst. Het leukste hoeft
zeker niet het duurste te zijn. Want het plezier tussen twee wielen zit
tussen je oren. En als je dat door hebt, dan kun je ook grinniken over
mensen M/V die dezelfde fun op een andere motorfiets beleven.
Beschuldig ons dus niet van gebrek aan karakter of smaak... voor het
team M/V dat Motor Emotion maakt zijn domweg alle motoren op zijn minst
leuk genoeg om te willen hebben... àƒÆ’?n een leuk feit: Motor Emotion is
het tweede grootste blad in Vlaanderen geworden.
Oplage: 17.500

Bron: Fastbike Magazine

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular