De Nederlandse bierbrouwerijen zullen deze zomer op een bijzondere wijze een extra impuls geven aan de BOB-campagne. Vanaf de start van de BOB zomercampagne 2005, half juni, vervangen zij gedurende à©à©n maand de viltjes die aan cafà©s, bars en restaurants geleverd worden door een speciale serie BOB-viltjes. De viltjes sporen op een ludieke manier de bezoekers aan een BOB te kiezen. Bijzonder is dat de consument precies op het juiste moment met de keuze wordt geconfronteerd: 'Bestel ik een bier, of ben ik vanavond de BOB?' Het is voor het eerst dat de Nederlandse bierbrouwerijen samenwerken in een landelijke viltjescampagne. In totaal zullen ruim vijf miljoen viltjes worden ingezet. 

In de BOB-campagne werken o.a. het ministerie van Verkeer en Waterstaat, 3VO, de brouwers, Koninklijk Horeca Nederland en de producenten en importeurs van wijn en gedistilleerd samen om de combinatie van alcohol en verkeer te voorkomen. De gezamenlijke Nederlandse brouwers stellen zich op het standpunt dat rijden en drinken absoluut niet samengaan. De aanpak werkt: sinds het begin van de BOB-campagne in 2001 is het percentage drankrijders gedaald van 4,6 % in 2000 naar 3,9 % in 2003. Binnenkort worden de resultaten voor 2004 bekend gemaakt door het Ministerie.  
 
De Nederlandse bierbrouwerijen, verenigd in het Centraal Brouwerij Kantoor, zijn vanaf de start van de campagne nauw bij BOB betrokken. Niet alleen door steun aan de algemene campagnes, maar ook door bijzondere activiteiten, waarvan de viltjes campagne een voorbeeld is.  
 
bron:Centraal Brouwerijkantoor

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular