Nierstichting-ambassadeur Nigel de Jong heeft vandaag alle aanwezigen in de ArenA opgeroepen hun keuze over orgaandonatie kenbaar te maken. Voorafgaand aan de wedstrijd Ajax - de Graafschap kreeg iedere bezoeker een antwoordkaart waarmee hij of zij het donorregistratieformulier kan opvragen. Deze oproep was onderdeel van Nigel's VIP-evenement. De VIP's waren veertig jonge nierpatiëntjes die de wedstrijd volgden vanaf speciaal voor hen gereserveerde plaatsen.

Nigel is op eigen verzoek ambassadeur van de Nierstichting. 'Ik weet wat de ingrijpende gevolgen van een nierziekte zijn en sta vierkant achter het werk van de Nierstichting. Mijn moeder heeft al een aantal jaren een donornier. Als er iemand is die weet hoe belangrijk donornieren zijn, dan ben ¡k dat wel.' 
 
Samen met de Nierstichting deed Nigel de Jong de oproep voor het donorschap. Momenteel is de gemiddelde wachttijd voor een donornier 4,5 jaar en dat is te lang. De Nierstichting kan en wil de patiënten niet in de kou laten staan. 'Maak je keuze voor orgaandonatie en registreer nu! Je keuze is van levensbelang.' is de hartenkreet op deze VIP dag. 
 
Very Important Persons 
Nigel de Jong bezorgde veertig jonge nierpatiëntjes een onvergetelijke dag met een echte VIP behandeling. Per Ajax-bus gingen de kinderen van het AMC naar de ArenA. Daar kregen ze een exclusief Ajax-pakket met o.a. een t-shirt. Na de wedstrijd gingen de kinderen door naar de Toekomst. In het 'clubhuis' van Ajax kregen ze tot hun grote verrassing later nog bezoek van Nigel de Jong en zijn teamgenoten Steven Pienaar, Ryan Babel, Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson. 
 
De veertig nierpatiëntjes zijn onder behandeling bij het Emma Kinderziekenhuis AMC en het UMC Utrecht/WKZ waar ze drie keer per week naartoe moeten om te dialyseren. Deze bloedzuiverende behandeling is voor hun van levensbelang. Het bezoeken van een voetbalwedstrijd is soms een hele onderneming voor hen. Zo'n uitje moet namelijk wel ingepast worden in het dialyseschema. Daarbij hebben de meeste nierpatiëntjes lang niet zo veel energie als hun leeftijdgenootjes. 
 
Nigel de Jong heeft samen met zijn sponsor adidas van deze sportieve dag een jaarlijks terugkerend VIP evenement gemaakt. Hij wil hiermee niet alleen jonge nierpatiëntjes een onvergetelijke dag bezorgen, maar ook aandacht vragen voor de problemen waarmee nierpatiënten - jong en oud - te maken hebben. 
 
bron:Nierstichting

 

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular