Het Openbaar Ministerie (OM) en Tiscali, het Europese internetcommunicatiebedrijf, zetten hun samenwerking voort na een positief verlopen proef met het plaatsen van opsporingsberichten op de website www.tiscali.nl. De proef ging in mei 2004 van start.

In samenwerking met politie en het OM werd bezoekers van de Tiscali website om hulp gevraagd bij het oplossen van misdrijven. Opsporingsberichtgeving is de laatste jaren erg effectief gebleken. Tiscali en OM hebben hun samenwerking met een jaar verlengd.
Doel van de samenwerking is om naast de doelgroepen die met de bestaande media worden bereikt een andere doelgroep te bereiken voor het verkrijgen van bruikbare tips. Het plaatsen van opsporingsberichten op het internet lijkt een effectief middel om een specifieke doel- en leeftijdsgroep te bereiken. Met opsporingsberichtgeving via internet worden personen bereikt van gemiddeld 40 jaar oud die niet of nauwelijks naar opsporingsberichten op televisie kijken. Volgens een aantal politiekorpsen hebben de opsporingsberichten op www.tiscali.nl het laatste jaar geleid tot bruikbare tips.
Wekelijks staat er een nieuw opsporingsbericht op het nieuwskanaal van Tiscali. De berichten zijn te vinden op www.tiscali.nl onder actueel/nieuws.

bron:OM

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular