De lingeriebranche in Nederland verwacht in de toekomst veel van tieners en van mannen, de laatste als kopers van ondergoed voor zichzelf à©n van lingerie als cadeau voor hun partner. Op dit moment besteden mannen een schamele à¢?¬ 28 op jaarbasis aan hun eigen bodywear. Maar wat willen mannen precies? Om meer duidelijkheid te krijgen over de wensen en gedrag van mannen, lanceert de bodyfashion branche een nationale ´man & ondergoed' test op de internetsite www.bodyfashion-nederland.nl.

De aankondiging van deze nationale test valt samen met de officiële bouwstart van het nieuwe lingerie inkoopcentrum van Nederland, het Bodyfashion Center.  In februari 2005 is het complex gereed voor de eerste beursactiviteiten. 

De man is nogal makkelijk van aard. Zijn kleding moet gewoon lekker zitten en als een bepaalde slip of boxer daaraan voldoet, is de kans groot dat dit model voor jaren zijn vaste metgezel wordt. Dankzij de opmars van de nieuwe microvezels ontstond er een nieuwe belangstelling. Logisch, want het sluit lekker aan, voelt zacht en kreukt niet. Toch zien we ineens weer een bloeiende handel in de ouderwetse ´tent', de wijde boxer. Met name bij de jongste generatie. Ondanks dat lijkt het erop dat de man zeker fantasie heeft als het gaat om ondermode. Hij wil er alleen toe worden aangemoedigd om het in de praktijk te brengen. Zowel voor wat betreft ondergoed voor zichzelf als voor zijn partner. Lingerie geven als cadeau, is iets dat mannen meer en meer doen. En dan blijkt dat zij vaak veel fantasievoller zijn dan hun partners, die een meer praktische keuze hebben.

bron:Ondermodebrache

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular