(Persbericht) In samenwerking met Vizeum en Checkit ingerichte en geoptimaliseerde kanaal valt in de prijzen

De Social Media Monitor, dit jaar voor de 3e keer uitgevoerd door Social Embassy, heeft de inzet van social media onder de top 100 merken van Nederland in kaart gebracht. Daaruit blijkt dat Opel met haar YouTube kanaal de beste prestatie neerzet.

Van elk merk is het YouTube kanaal, indien aanwezig, onderzocht op een vijftal factoren; aanwezigheid, content, authenticiteit, activiteit en interactiviteit. Het onderzoek prijst met name de authenticiteit en visuele identiteit van het Opel Kanaal (http://www.youtube.com/user/opelvideo). Ten opzichte van het gemiddeld aantal leden van alle merken heeft het YouTube kanaal van Opel een meer dan gemiddeld aantal abonnees en weet een continue stroom van relevante content te bieden door exclusieve previews, reviews, reclames en ervaringen, staat er in het rapport te lezen.

Commercial premià¨re op Opel YouTube Kanaal
Esther Roodklif, manager Communicatie, Internet & CRM bij Opel Nederland (http://www.opel.nl) is blij met de uitverkiezing van het Opel YouTube kanaal: à¢â‚¬Å“Dit is een mooie pluim voor de tijd en effort die we in dit kanaal hebben gestoken. We wilden onze doelgroep op een andere manier laten kennismaken met Opel en alles waar we voor staan. Door bij de introductie van het kanaal de nieuwste Opel Astra commercial daar in premià¨re te laten gaan, hebben we maximaal gebruik gemaakt van de vele mogelijkheden die de online inzet van video‘˜s biedt. Deze video is inmiddels ruim 18.000 keer bekeken.à¢â‚¬

Over het Opel YouTube kanaal
Opel heeft in samenwerking met Vizeum en Checkit een zoekmachinevriendelijk YouTube branded channel ingericht, zodat er naast een user experience ook een goede vindbaarheid in Google is gecreëerd. Het kanaal heeft de complete Opel look & feel meegekregen. Daarnaast is door middel van kennisoverdracht de basis gelegd voor het continue management door Opel, wat dit kanaal tot een succes heeft gemaakt.

Over Checkit
Checkit (http://www.checkit.nl) is het in 1999 opgerichte full service Search Engine Mediabureau dat met u meedenkt. Checkit behoort samen met iProspect Nederland, onderdeel van het grootste Search bureau ter wereld, tot het digitale netwerk Isobar.

Over Vizeum
Vizeum Nederland (http://www.vizeum.nl) is een full service mediabureau met ruim 15 jaar ervaring en is gespecialiseerd in mediastrategie, mediaplanning en media inkoop. Vizeum is onderdeel van Aegis Group plc, à©à©n van ‘˜s werelds grootste marketing services bureaus.

Noot voor redacties
Redacties mogen teksten en beelden gebruiken onder voorwaarde van vermelding:
YouTube kanaal Opel Nederland http://www.youtube.com/opelvideo
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Judith Nissen, Checkit, [email protected] of (024) 359 37 70.

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular