Internetondernemer (20) sluit deal met online warenhuis
OTTO start samenwerking met vernieuwd Eye-wear.nl

KESTEREN, 6 juni 2010 - Voor de twintigjarige internetondernemer Bernd Damme en zijn onlangs vernieuwde webwinkel Eye-wear.nl zijn het bijzondere tijden. De voormalig geschiedenis en IBA student zette deze maand samen met zijn internationale zakenpartners Menno Beker (31) en Joost Tervelde (26) zijn handtekening onder een samenwerkingsovereenkomst met het van origine Duitse online warenhuis OTTO. Vanaf vandaag stuurt de homeshopping organisatie bezoekers van OTTO via een 'shop-in-shop' naar www.eye-wear.nl, dat voor OTTO de verkoop van merkzonnebrillen overneemt.

Duurzame samenwerking
Vanaf vandaag starten OTTO en Eye-wear.nl een gezamenlijke marketingcampagne. Eye-wear.nl zal om te beginnen meer dan 20 merken, zoals Ray-Ban, Esprit, Sinner en Gucci via een op otto.nl ingerichte Eye-wear.nl shop-in-shop gaan verkopen. Bernd: "De klant koopt uiteindelijk via onze website, zodat wij de hele handling van verzending, facturatie, retouren en service kunnen uitvoeren. Al met al is zo'n samenwerking niet alleen vruchtbaar, maar ook heel leerzaam. OTTO is een gevestigde naam, een bedrijf waar veel kennis en ervaring in huis is. Het is interessant om te zien hoe zij tegen bepaalde zaken aankijken en met hen te overleggen om de beste resultaten voor beide partijen te halen." OTTO maakt als eerste van de drie grootste online warenhuizen de keuze om haar klanten een volwaardige merkzonnebrillen collectie aan te bieden en onderscheidt zich daarmee van Wehkamp en Neckermann.

Groei in tijden van economische crisis
Deze deal, die voor een periode van een jaar als pilot zal dienen, past in de groeistrategie van het jonge internetbedrijf Eye-wear.nl. Bernd: "Sinds de oprichting in 2006 zijn we uitgegroeid tot de grootste online zonnebrillen retailer van de Benelux. Met deze cijfers durfden we het aan om met OTTO te gaan praten. Onder andere met deze overeenkomst zetten we voorzichtig de eerste stappen op weg naar Europees marktleiderschap. We hebben het afgelopen jaar de domeinnamen Eye-wear.com en Eye-wear.de gekocht, 5 man toegevoegd aan het team en de webshop helemaal opnieuw laten inrichten om de groei te faciliteren.‘˜‘˜

Over Eye-wear.nl
De webwinkel is in 2006 opgericht door de destijds 16-jarige Bernd Damme. In 2009 werd Eye-wear.nl marktleider in de Benelux. Begin 2010 lanceerde het bedrijf een vernieuwde website en de websites Eye-wear.com en Eye-wear.de. De onderneming levert nu in Nederland, Belgie, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

Over OTTO
Otto B.V. is een homeshopping organisatie, waarbij de focus ligt op het online verkopen van mode. OTTO heeft het grootste en meest veelzijdige modeassortiment op de Nederlandse markt. Daarnaast heeft OTTO een uitgebreid assortiment op het gebied van wonen, sport & vrije tijd en elektronica. OTTO maakt deel uit van de OTTO Group met Hamburg als hoofdvestiging. In Nederland is OTTO gevestigd in een modern kantoorpand in Tilburg.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie over Eye-wear.nl en de samenwerking met OTTO B.V. neemt u contact op met Hyperz PR, Suzan Eikelenstam, telefoon 0345-505845 of mobiel 06- 200 323 89, per e-mail via [email protected].

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular