(Persbericht) QlikTech voor de tweede keer op rij eerste in de categorieën klantenloyaliteit, query prestaties en intentie tot aankoop van meer licenties

Hoofddorp, 8 december 2010 QlikTech (NASDAQ: QLIK), leverancier en ontwikkelaar van de Business Intelligence (BI) oplossing QlikView, kondigt aan dat zij in ‘˜s werelds grootste, onafhankelijke onderzoek naar Business Intelligence (BI) en Performance Management (PM) opnieuw een toppositie heeft behaald. Het onderzoek, Survey 9, werd gehouden onder gebruikers en is uitgevoerd door het Business Application Research Center (BARC). QlikTech behaalde in dit onderzoek de eerste positie in de categorieën klantenloyaliteit, query prestaties (minste klachten) en de intentie om meer licenties aan te schaffen. QlikTech laat hiermee SAP (Business Objects), Oracle (Hyperion) en IBM (Cognos) achter zich.

à¢â‚¬Å“Dit onderzoek toont opnieuw aan dat klanten van QlikTech zeer loyaal zijn. Deze onderzoekscategorie is à©à©n van de meest begeerdeà¢â‚¬, aldus Barney Finucane, hoofdauteur bij BARC. à¢â‚¬Å“De meeste aanbieders werken erg hard om een goede klantenloyaliteit te realiseren, omdat dit veel zegt over de ervaring van de gebruikers met zowel het product als met het bedrijf. Daarnaast geeft het ook een indicatie over de toekomstige gezondheid van het bedrijf.à¢â‚¬

QlikTech scoort ook hoog in de categorieën:

Gebruiksgemak: Dit is à©à©n van de meest belangrijke factoren die de beslissing tot aanschaf beïnvloedt (38 procent van de respondenten). Gebruikers van QlikView gaven een hogere prioriteit, namelijk 64 procent, aan het gebruikersgemak dan gebruikers van een andere producten. Dit in vergelijking tot vier procent van de SAP BW gebruikers en dertien procent van de Microsoft SASS gebruikers.
Query prestaties: Deze werden als hoogste gewaardeerd door gebruikers van QlikView. Zij meldden ten opzichte van andere leveranciers de minste klachten met betrekking tot de prestaties van query gerelateerde issues.
Implementatiesnelheid: 85 procent van de gebruikers van QlikView heeft de oplossing geïmplementeerd binnen de zes maanden. Dit in tegenstelling tot zestig procent van de implementaties van SAP en MicroStrategy. Volgens het onderzoeksrapport duurt de gemiddelde uitrol bij QlikTech 3,3 maanden met een mediaan van twee maanden.
Intentie om meer licenties te kopen: QlikTech heeft de meeste klanten met de intentie om meer licenties te kopen. Dit bevestigt haar reputatie in de industrie als een leverancier met een hoge klanttevredenheid en snelle groei.

à¢â‚¬Å“Het is prettig om te zien dat ons afwijkende businessmodel, waarbij wij onze waarde bewijzen binnen de gehele organisatie, zich terugbetaalt in de loyaliteit van klanten. Wij horen vaak van onze klanten dat zij onze benadering verfrissend vinden ten opzichte van het traditionele bedrijfssoftwaremodel, waarbij oplossingen vaak zo van de plank worden geleverdà¢â‚¬, aldus Lars Bjà¶rk, CEO van QlikTech. à¢â‚¬Å“Het feit dat deze loyaliteit zich vertaalt in de intentie om meer licenties aan te schaffen, laat zien dat ons ´land and expand‘˜ verkoopmodel een effectieve aanpak is voor deze klantenkring.à¢â‚¬

De BI Survey 9, die nu voor de negende keer is gehouden, is een online onderzoek met meer dan 2000 respondenten, waarin 23 verschillende BI-producten zijn geanalyseerd. Het onderzoek liep vanaf oktober 2009 tot februari 2010. Het doel van dit onderzoek is om de motivatie achter het selectieproces van BI-producten in het midden- en grootbedrijf te ontdekken, te achterhalen hoe deze bedrijven de producten gebruiken en in hoeverre de zakelijke voordelen en doelstellingen door deze bedrijven worden bereikt.

----------------------

Over Business Application Research Center (BARC)
Business Application Research Center (BARC) is een toonaangevende onafhankelijke software-industrie analist en levert informatie aan meer dan 1000 klanten per jaar. Al meer dan tien jaar heeft BARC zich gespecialiseerd in de kerngebieden als Data Management, Business Intelligence en Enterprise Content Management. BARC publiceert de grootste eindgebruiker enquàªte over Business Intelligence-producten - De BI Survey - en de meest uitgebreide diepte BI-product evaluaties en marktanalyse - De BI-Verdict (voorheen bekend als het OLAP-rapport). Meer dan 30 hooggekwalificeerde professionals levert BARC 100 procent objectieve en goed onderbouwde kennis over de softwaremarkt met software evaluaties, conferenties, marktonderzoek en consultancy. BARC heeft kantoren in het Verenigd Koninkrijk en Duitsland en heeft wereldwijd partners.
Over QlikTech
De krachtige en toegankelijke Business Intelligence oplossing van QlikTech stelt organisaties in staat om betere en snellere beslissingen te nemen. Het product QlikView levert enterprise-class analyses en eenvoudige zoekfuncties met hetzelfde gebruiksgemak als kantoorsoftware. De in-memory associatieve zoektechnologie, waarin QlikTech een pioniersrol vervult, maakt real-time berekeningen die business professionals inzicht verschaft door middel van intuïtieve data exploratie. Anders dan met traditionele Business Intelligence biedt QlikView een terugverdientijd van dagen of weken, in plaats van maanden, jaren of zelfs helemaal niet. QlikView kan worden ingezet op locatie, in de cloud, op een laptop of op een mobiel apparaat voor à©à©n enkele gebruiker tot de grootste internationale onderneming. Het hoofdkantoor van QlikTech (NASDAQ:QLIK) staat in Radnor, Pennsylvania. QlikTech heeft wereldwijd vestigingen en een netwerk van meer dan 1.100 partners die samen meer dan 13.000 klanten in ruim 100 landen wereldwijd bedienen. Ga voor meer informatie naar www.qlikview.com.

###

QlikTech en QlikView zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo‘˜s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Meer informatie:
Marcommit PR
Ingeborg Schrijver
Tel. 035-5822730
E-mail: [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular