De radiocommercials van de Campagne Verantwoord Frituren zijn een groot succes gebleken. Dit bleek uit enthousiaste reacties van cafetarias en fastfoodbedrijven, en het grote aantal ondernemers dat naar aanleiding van deze actie is over gestapt op vloeibaar frituurvet. Ik heb het uitzendschema opgehangen in mijn keuken om 5 minuten voor uitzending de radio harder te kunnen zetten in de zaak, aldus een ondernemer.

De radiocommercials werden uitgezonden tussen 23 mei en 19 juni op Radio 538 en de Regionale Omroepen. In de radiocommercial werd aandacht besteed aan het feit dat bij een groot aantal fastfoodbedrijven reeds verantwoord wordt gefrituurd in vloeibaar frituurvet. Een aantal ondernemers werden in de commercial genoemd. Dat leverde leuke gesprekken op met de klant. De commercial heeft gezorgd voor een grotere naamsbekendheid en klanten weten nu dat de frites bij mij gezonder zijn omdat ik Verantwoord Frituur.

Voor veel ondernemers was de radiocommercial het benodigde zetje om over te stappen op vloeibaar frituurvet en zich aan te melden bij de campagne. Daardoor is het aantal deelnemers gestegen van 20% naar 25%. In de radiocommercials werd ook de website van de campagne www.friturenindehoreca.nl genoemd. Consumenten kunnen daar terecht om te bekijken waar in de buurt ze verantwoord gefrituurde frites en snacks kunnen verkrijgen. Ook werd in de commercial uitgelegd waarom vloeibaar frituurvet beter is. De gehele commercial is nog te beluisteren op www.friturenindehoreca.nl In onderstaande figuur is per provincie aangegeven welk deel van de cafetarias inmiddels verantwoord frituurt. Drente is koploper met 40%.

bron:Productschap Margarine

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular