Rotterdam,30 juni 2008 – Vanaf 1 juni 2008 verzorgt The Sound of Data, specialist in de nieuwste toepassingen voor call centers, de eerste lijns opvang voor Supersaver en SEAT24. De Internationale Premium Rate nummers van deze directsellers met de modernste reissites van Europa worden opgevangen op het IVR (Interactive Voice Response) platform van The Sound of Data.

 

Country Manager Marc Baars van Supersaver geeft aan waarom ze voor The Sound of Data hebben gekozen: ‘De keuze voor SOD werd in eerste instantie genomen vanwege de internationale mogelijkheden. En al snel kwamen daar prijsstelling en vooral efficiency bij.’

 

Supersaver en SEAT24 verkopen vliegtickets van en naar iedere luchthaven ter wereld. Ze streven ernaar de klant zijn boeking zoveel mogelijk online te laten doen. Toch blijven er zaken waarover de klant graag persoonlijk contact heeft. Naast e-mail is de telefoon voor deze reisorganisatie het aangewezen medium voor deze vragen. Efficiency in de klantcontacten is essentieel omdat de marges per transactie erg laag zijn.

 

De belangrijkste voordelen van de Internationale IVR dienst voor Supersaver/SEAT24 zijn:

  • Language based routing: de beller wordt in zijn/haar taal te woord gestaan. Seat24/Supersaver heeft volledige controle over de routering van de gesprekken: per land, per taal, per merk, per agent. Dit resulteert in een optimale inzet van de Supersaver callcenter medewerkers.
  • Realtime wachtrij-informatie biedt inzicht in piekverkeer zodat hierop adequaat gereageerd kan worden
  • Heldere management informatie dankzij de online statistieken van The Sound of Data

 

De klanten van Supersaver/Seat24 ervaren de onderstaande voordelen:

  • Verbeterde  telefonische ondersteuning / service in eigen taal
  • Verhoogde bereikbaarheid van SuperSaver/Seat24
  • Versnelde afhandeling van klantvragen

 

“We hebben helaas te maken met enorme verschillen in drukte die niet altijd te voorspellen zijn. Bij die complexiteit denkt The Sound of Data zeer actief mee en wij zijn bezig met een oplossing waarbij de inzet van onze agenten zo efficiënt mogelijk is. De rapportage stelt ons hierbij in staat om precies de balans tussen service en kosten te zoeken. Ik merk dat de mensen van SOD ook uitgedaagd zijn door deze scherpte”, aldus Marc Baars.

 

In de toekomst zal worden gekeken welke verdere technische toepassingen er voor Supersaver kunnen worden ontwikkeld om de dienstverlening en service naar de klanten van Supersaver verder te verbeteren. Te denken valt in dat opzicht, onder andere, aan SMS vlucht notificatie diensten.


Voor meer informatie over The Sound of Data kijk op www.sod.nl.

 

(Niet voor publicatie) Meer informatie over dit persbericht:

HarverPro Creatieve Communicatie & PR

Harriet Verhoeven

Tel: 0348 – 560 731

Email: [email protected]

 

Over The Sound of Data:
The Sound of Data levert multichannel klantinteractie oplossingen die de klanttevredenheid verhogen, kosten verlagen en nieuwe bronnen van inkomsten genereren. The Sound of Data beheert één van de grootste Europese platformen voor telefonie, spraak, SMS en mobiele data diensten. Als vooraanstaande speler in de markt voor eerstelijns klantcontact, handelt The Sound of Data miljoenen klantinteracties per maand af. Door geavanceerde spraak-, Internet- en SMS applicaties te ontwikkelen en op haar eigen platform te beheren kunnen haar klanten tegen minimale investeringen maximaal rendement genereren.  
Tot haar activiteiten en klantenkring rekent The Sound of Data o.a. nationale mediapartijen (uitgevers, radio en tv), de verwerking van meterstanden, call centervoorportalen en winkelacties van nationale retailketens en reisorganisaties en nieuws,- en weerlijnen.

www.sod.nl

 

Over Supersaver/SEAT24:

SEAT24 en Supersaver zijn onderdeel van European Travel Interactieve AB (ETraveli) waaronder ook  Flygvaruhuset, EasyT, Marco Polo, Töölö, Gullivers, Flygcentrum en Travelfinder vallen. ETI is ontstaan na een fusie tussen SEAT24 Travel AB en SRG Online, voorheen Svenska Resgruppen AB. ETI opereert in 6 landen (Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland, Spanje en Nederland) en heeft virtuele websites in 9 aanvullende markten. Zowel SEAT24Travel AB als SRG Online zijn online reisbureaus die voornamelijk op Internet opereren. De meeste van de transacties worden online gedaan alwaar consumenten op snelle manier hun reis kunnen boeken. De twee bedrijven hebben samen een marktaandeel van 30% in Scandinavië en meer dan 1 miljoen klanten.

www.supersaver.nl     www.seat24.com

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular