Op weg naar en tijdens de komende Olympische Winter Spelen in Turijn, Italië, heeft het Nederlands Olympisch Team van Chef de Mission Ed Verheijen een echte mascotte. De sporters en toeschouwers worden in de aanloop naar, tijdens en na de Olympische Spelen bijgestaan door Robijntje, de in Nederland wereldberoemde knuffelzachte beer. Dat maakte NOC*NSF-voorzitter Erica Terpstra vanmorgen bekend tijdens de officiële onthulling van de mascotte in Rotterdam.

De mascotte zal het Nederlands Olympisch Team ondersteunen tijdens verschillende Olympische momenten. "NOC*NSF wil graag met Robijntje als superfan samen met alle sportfans de Olympische sporters aanmoedigen en toejuichen voor en tijdens de Olympische Spelen in Turijn. Ik vind het top!", aldus voorzitter Terpstra. Samen met Partner in Sport Unilever is ervoor gekozen de beer Robijntje om te dopen tot mascotte van het Nederlands Olympisch Team. Voor NOC*NSF logisch, omdat de beer voor veel mensen herkenbaar is, warmte uitstraalt en op sporters en toeschouwers een positieve uitwerking heeft.
 
Aanwezig tijdens de onthulling waren Olympisch heldin en kampioene van vele wielerwedstrijden Leontien Zijlaart-van Moorsel, oud-topschaatser en -wielrenner Jeroen Straathof - goud WK Schaatsen 1996 op de 1500 meter en Paralympisch goud op de 4 kilometer achtervolging met Jan Mulder en Europees kampioen baanwielrennen 1999 - en Esther Vergeer, houdster van onder andere Paralympisch goud en WK- en EK-kampioene bij het rolstoeltennis. Topsporter pur sang Leontien: "Een mascotte is altijd leuk. Het brengt immers een glimlach op je gezicht, wat voor jezelf erg belangrijk kan zijn en het draagt bij aan een goede sfeer in het Olympisch Team. Daarnaast is het altijd leuk bij een overwinning met deze knuffelbeer je vreugde te vieren, toch?"
 
De mascotte zal de komende tijd onder meer aanwezig zijn bij wedstrijden in de aanloop naar de Olympische Winter Spelen in Turijn. Tijdens de presentatie van het Nederlands Olympisch Team Turijn 2006 op 2 januari 2006 in Nieuwegein zal Robijntje natuurlijk ook aanwezig zijn om alle Nederlandse topsporters, begeleiders en vertegenwoordigers van de sportbonden en het bedrijfsleven een superfandag te bezorgen.
 
Over de samenwerking tussen NOC*NSF en Unilever
Sinds augustus 2005 is Unilever Nederland Partner in Sport van NOC*NSF. Unilever gebruikt de komende jaren de sponsoring van NOC*NSF om de naam Unilever en een aantal bekende consumentenmerken, waaronder Omo, Robijn en Unox, te verbinden aan de Nederlandse top- en breedtesport. Dit doet zij onder meer in het voortraject van en tijdens de Olympische Spelen in Turijn (2006) en Beijing (2008).
 
Over NOC*NSF
Nederlands Olympisch Comità©*Nederlandse Sport Federatie (NOC*NSF) is de bundeling van de georganiseerde sport in Nederland. De 88 aangesloten landelijke sportorganisaties vertegenwoordigen samen circa 28.750 verenigingen met in totaal ruim 4,9 miljoen georganiseerde sporters. Meer informatie is te vinden op www.sport.nl.
 
Over Unilever
Unilever is in Nederland de grootste producent van A-merken op het gebied van voeding en huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Unilever voegt vitaliteit toe aan het leven met merken die mensen helpen zich goed te voelen, er goed uit te zien en meer uit het leven te halen. Bekende merken van Unilever zijn onder meer Becel, Blue Band, Dove, Iglo, Omo, Rexona, Robijn en Unox. Bij Unilever Nederland werken circa 5.000 mensen. Meer informatie is te vinden op www.unilever.nl.
 
bron:NOC*NSF

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular