(Persbericht) Maarssen, 17 oktober 2011 - Modeconcern s.Oliver gaat wereldwijd de Dassault Systà¨mes V6 PLM-software gebruiken als samenwerkingsplatform voor het ontwikkelen van nieuwe collecties. Daarmee garandeert het bedrijf dat de informatie die nodig is voor het creëren en produceren van nieuwe kledinglijnen altijd up-to-date beschikbaar is. s.Oliver gaat ENOVIA V6 zowel gebruiken om de complexiteit in het assortiment te verminderen, als bedrijfsprocessen efficiënter te maken en de samenwerking te verbeteren. ENOVIA Apparel Accelerator for Design & Development bevat veel marktspecifieke ontwerp- en productiefunctionaliteiten voor de modebranche.

Succesvolle pilot concernbreed uitgebreid
Zo'n 300 Duitse en 550 internationale medewerkers van s.Oliver hebben nu altijdtoegang tot alle productinformatie: de ontwerpers in Duitsland, toeleveranciers in India, de productiemanager in Indonesië, de logistieke coà¶rdinator in Turkije en alle 183 s.Oliver-winkelmanagers. Ook zijn alle processtappen die kledingstukken doorlopen voor iedereen inzichtelijk gemaakt. Het project is gestart als een pilot voor een divisie, maar nu door het gehele concern uitgebreid. Als onderdeel daarvan zijn ruim 7.000 materiaalverwijzingen gemigreerd of aangemaakt en naar seizoenen gecategoriseerd. Verder zijn oude datamanagement-systemen vervangen door ENOVIA V6. In 2012 worden nog alle toeleveranciers en externe agenten op het open platform aangesloten.

Internationale samenwerking stroomlijnen
Henry Taubald, Managing Director Operations van s.Oliver zegt: "Een belangrijk kenmerk van de modebranche is dat productontwikkeling, pro
ductie en logistiek niet meer centraal plaatsvinden, maar vanuit meerdere internationale locaties. Voor een wereldwijd opererend concern als s.Oliver is het open en integraal kunnen samenwerken, zowel binnen het bedrijf als met externe partners, een succesbepalend concurrentievoordeel. De ENOVIA V6-technologie met functionaliteit voor de modebranche is voor ons de beste oplossing voor het managen van steeds complexere bedrijfsactiviteiten. Daarmee kunnen wij sneller inspelen op nieuwe trends en klantbehoeften."

Creativiteit verbinden met bedrijfsprocessen
"De keuze van s.Oliver voor het V6-platform toont aan dat de modewereld met onze oplossingen hun creativiteit kan verbinden met bedrijfsprocessen, zoals inkoop, productie en logistiek", zegt Monica Menghini, Vice President Consumer Goods, Packaged Goods & Retail Industries van Dassault Systà¨mes. "De integrale en open benadering van Versie 6 biedt modebedrijven nieuwe kansen om hun collecties sneller dan concurrenten op de markt te brengen.

Over s.Oliver
s.Oliver is in 1969 opgericht door eigenaar Bernd Freier en sindsdien uitgegroeid tot à©à©n van de grootste Europese mode- en lifestylebedrijven, met wereldwijd zo'n 6470 medewerkers. De producten van s.Oliver zijn verkrijgbaar in 30 landen verspreid over de wereld. Het bedrijf heeft 183 eigen winkels, 312 winkels in samenwerking met partners en vertegenwoordigingen in 2347 winkels en 2642 verkooppunten.

Over Dassault Systà¨mes
Als grootste aanbieder van 3D- en Product Lifecycle Management (PLM-) oplossingen ter wereld, is Dassault Systà¨mes van grote waarde voor meer dan 130.000 klanten in tachtig landen. Als pionier op het gebied van 3D-software sinds 1981, bieden de applicaties van Dassault Systà¨mes een 3D-visie voor de hele levenscyclus van producten. Van concept en onderhoud tot recycling. Het portfolio van Dassault Systà¨mes bestaat uit CATIA voor virtueel productontwerp - SolidWorks voor 3D mechanisch ontwerp - DELMIA voor virtuele productie - SIMULIA voor virtueel testen en het simuleren van multi-fysica - ENOVIA voor wereldwijd "Collaborative Lifecycle Management" en 3DVIA voor levensechte online 3D-ervaringen. Kijk voor meer informatie op http://www.3ds.com/.

Contact
Co-Workx
Maria Tunnisen
Tel: +31 (0)6-19290319
E-mail: [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular