Seminar “Meer orders met minder moeite”



(Persbericht) Son, 24 februari 2011 Op 31 maart a.s. organiseert Sofon een seminar met als thema: “Meer orders met minder moeite”. Sofon speelt met dit seminar in op een trend die zich in het Nederlandse bedrijfsleven voordoet: het aanvragen van steeds meer offertes vóór de uiteindelijke aanschaf.

Het binnenhalen van een order kost bedrijven de nodige moeite. (Potentiële) klanten ´shoppen‘ tegenwoordig graag rond. Voor leveranciers van klantspecifieke producten of diensten is dit ´probleem‘ goed voelbaar. Het uitbrengen van méér offertes betekent ook méér moeite, terwijl de order verre van gegarandeerd is.

Leveranciers van klantspecifieke producten of diensten moeten maatregelen treffen om de hoeveelheid offertes op een goede manier af te handelen. Een offerte is iedere keer anders en moet dan ook zorgvuldig (en gebaseerd op de wensen en eisen van de potentiële klant) opgesteld worden. De kunst is om dit snel en foutloos te doen.

Op 31 maart a.s. organiseert Sofon een seminar waarin de probleemgebieden snelheid en kwaliteit worden aangekaart. Door deze probleemgebieden aan te pakken, nemen scoringskansen toe. Een foutloze offerte ligt dan immers eerder op het bureau van de (potentiële) klant, dan de offerte van de concurrent.

Menco Erenstvan Winning Business Only consultancybureau dat ondernemers helpt met het optimaliseren van salestrajecten vertelt hoe offertes om te zetten zijn in winnende offertes. Hij behandelt direct toepasbare tips om de inhoud van offertes te verbeteren en dus de scoringskans te vergroten.

Dennis Vriese van Sofon presenteert hoe een offerte snel en eenvoudig te genereren is met behulp van Guided Selling software. Het beantwoorden van vragen over de klantbehoefte leidt automatisch tot de configuratie van het juiste product of de juiste dienst, calculatie van de prijs en generatie van de offerte en/of andere documenten. Zo ligt een accurate offerte eerder bij de potentiële klant dan die van eventuele concurrenten, waardoor de kans toeneemt om de order binnen te halen. Als de order eenmaal binnen is, dan zijn de specificaties eenvoudig over te brengen naar ERP. En correcte specificaties betekenen: altijd een maakbaar product.

Guy Mutsaerts (Commercieel Directeur) van Goudsmit Magnetics producent van magneten en magneetsystemen vertelt over de zoektocht naar software om het verkoop- en offerteproces mee te optimaliseren. Guy Mutsaerts licht toe hoe de uitgangssituatie was, welke bijdrage Guided Selling Software heeft geleverd en wat de behaalde resultaten zijn.

Gegevens seminar

Datum: 31 maart a.s. van 12.30 uur 17.00 uur (inclusief lunch)
Locatie: Kasteel Maurick, Vught
Kosten: geen
Organisator: Sofon (www.sofon.com)
Doelgroep: (commercieel) management van middelgrote en grote ondernemingen die klantspecifieke producten en diensten leveren
Aanmelden: http://bit.ly/aanmelding_seminar
Aanmelden per e-mail: marketing@sofon.com
Contactpersoon: Sofon, Afdeling Marketing, 040 26 77 199, marketing@sofon.com

Over Sofon
Sofon is leverancier van verkoopondersteunende software onder de naam Sofon Guided Selling. Met Sofon worden offertes, contracten, orders en andere verkoopdocumenten eenvoudig, snel en foutvrij samengesteld. Sofon Guided Selling ondersteunt onder meer calculatie, configuratie, visualisatie en documentgeneratie in iedere wenselijke taal. Zo gaan verkoopkosten omlaag, nemen levertijden af, nemen scoringskansen toe en verbetert de samenwerking tussen klanten, dealers, verkoop, engineering en productie. Sofon-gebruikers zijn middelgrote en grote, internationaal georiënteerde bedrijven die klantspecifieke producten of diensten leveren, zoals Philips Healthcare, Ricoh, Elekta Oncology Systems en Aebi Schmidt. Sofon heeft vestigingen in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittannië en de USA en ondersteunt klanten in meer dan 50 landen. Voor meer informatie over Sofon: www.sofon.com



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: