(Persbericht) Leiden, 16 februari 2011 41 procent van de HR professionals, recruiters en management raadpleegt voorafgaand aan een sollicitatie het social media profiel van de kandidaat niet. 45 procent geeft aan af en toe het profiel te raadplegen en slechts 14 procent doet dit altijd. Dit blijkt uit onderzoek van StepStone Solutions, wereldwijd aanbieder van Software-as-a-Service (SaaS) talentmanagementoplossingen, onder meer dan 300 respondenten uit de talentacquisitie branche.

De respondenten die het social media profiel onbenut laten, geven aan terughoudend te zijn uit privacy overwegingen en ongevraagd datagebruik. Verder blijkt uit dit onderzoek dat circa 60 procent van de ondervraagden social media wel betrekt in het recruitment proces. De belangrijkste redenen van het gebruik van social media zijn respectievelijk: om het bedrijf te presenteren, om nieuwe werknemers te zoeken en om contact te onderhouden met de kandidaten.

à¢â‚¬Å“We zien dat social media een steeds grotere plek inneemt binnen het recruitmentproces. Reden te meer om onderzoek te doen naar de kennis, houding en het gedrag van de recruiters op dit gebied. De uitkomsten van dit onderzoek zijn voor ons kostbare informatie die we gebruiken bij de door-ontwikkeling van onze e-recruitment oplossingen. Hiernaast zien we dat recruiters er behoefte aan hebben om over het gebruik van social media te sparren, ook met collega recruiters. Naast onderzoek organiseren we dan ook regelmatig bijeenkomsten en ronde tafels over actuele onderwerpenà¢â‚¬, aldus Sander Kerkhoffs, Country Manager Nederland bij StepStone Solutions.

-------------
Over StepStone Solutions
StepStone Solutions helpt organisaties wereldwijd het beste uit hun medewerkers te halen en hun business performance en talentstrategieën te ontwikkelen. StepStone Solutions biedt een compleet pakket van talentmanagementoplossingen voor het vinden, werven, behouden en organiseren van mensen en ondersteunt hen bij de ontwikkeling van hun talent. Met de on-demand software (SaaS) en diensten van StepStone Solutions richten organisaties efficiënte processen in voor onder meer werving en selectie, talentmanagement, performance management, compensation management, skills en competentiemanagement, carrià¨re- en opvolgingsplanning, training en ontwikkelingsmanagement. Met vestigingen in 16 landen en meer dan 550 medewerkers biedt StepStone Solutions software en diensten aan meer dan 1.600 klanten in 50 landen zoals Philips, DSM, ABN AMRO, NS, Atos Origin, Rabobank, Deloitte, Heineken, Lufthansa, PUMA en Virgin Atlantic. StepStone Solutions heeft de overname van MrTed en het product MrTedTalentLink in augustus 2010 afgerond. Voor meer informatie bezoek: www.stepstonesolutions.nl.
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Marcommit PR
Pauline van Die
Tel. +31 (0)35-5822730 / +31 (0)6-46182796
Email: [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular