Spryng Healthcare: De oplossing voor het ´no-show‘ probleem en de wachttijden in de Nederlandse zorgsector.



(Persbericht) ´No show‘: Een structureel probleem voor de zorgsector in ons land. Uit onderzoek is gebleken dat tussen de 5% en 10% van de gemaakte afspraken in Nederlandse ziekenhuizen niet wordt nagekomen. Patiënten vergeten de afspraken simpelweg.

De kern van het probleem is dat consumenten en producenten van zorg geen prikkels voelen tot doelmatigheid en tot zinnig en zuinig gebruik van zorg. Wij van Spryng geven die prikkel. Met behulp van een SMS herinnering krijgt de patiënt van te voren een SMS bericht die hem of haar aan zijn of haar afspraak herinnert.

De ´kracht‘ van dit product schuilt in de ´eenvoud‘ van het systeem. Een simpele ´SMS-herinnering‘ versturen voor de gemaakte afspraak maakt dat de ´no-show‘ sterk wordt geminimaliseerd.

Uit onderzoek in Nederland, Noorwegen en Engeland is naar voren gekomen dat het verzenden van een afspraakherinnering resulteerde in 50 tot 75% minder vergeten afspraken. De Nederlandse gezondheidszorg kan, door gebruik te maken van ´SMS-reminders‘, tientallen miljoenen euro‘s op jaarbasis besparen.

De implementatie van de SMS gateway van Spryng vereist geen tijdrovende procedures, protocollen of administratieve processen, die opgestart of geïntegreerd dienen te worden.

De SMS gateway van Spryng is zo gebouwd dat deze zeer eenvoudig te integreren is in de ziekenhuis informatiesystemen van onder andere Chipsoft, McKesson en SAP Healthcare.

De SMS diensten van Spryng kunnen in meerdere landen toegepast worden. Spryng biedt namelijk haar diensten middels online userinterfaces in Frankrijk (www.spryng.fr), België (www.spryng.be) en op korte termijn ook in Duitsland (www.spryng.de) aan. Via SMS wholesale is het overigens mogelijk om wereldwijd SMS te verzenden.

Ga voor meer informatie naar www.spryng.nl of Spryng Healthcare of neem via 020 -7703005 contact met ons op.



Comments are closed.
%d bloggers liken dit: