Door een storing in een van de systemen die IP-nummers uitgeven, hebben
duizenden @Home abonnees de afgelopen dagen problemen met hun
internetverbinding ondervonden. De storing is nu verholpen en vrijwel
alle getroffen klanten zijn inmiddels weer on line. Vandaag ontvangen
alle abonnees bericht over een restitutieregeling. 

 
De storing trad 25 november op in het centrale systeem dat IP-nummers
uitgeeft. Een IP-nummer is nodig om een verbinding met internet tot
stand te kunnen brengen. Abonnees die hun computer startten en het
internet op wilden, kregen geen of een foutief IP-nummer toegekend,
waardoor de verbinding niet tot stand kon komen.  
 
Helpdesk  
Vanwege de storing werd er extra veel gebeld naar onze Helpdesk. Om die
reden verdubbelden wij tijdelijk de bezetting. Desondanks waren er soms
lange wachttijden. Hiervoor bieden wij onze abonnees excuses aan.  
 
Restitutie  
Abonnees ontvangen uiterlijk vrijdagochtend bericht over een
restitutieregeling. Bij het toekennen hiervan worden de algemene
voorwaarden van @Home ruim geïnterpreteerd. Getroffen abonnees kunnen
door middel van een speciaal formulier op de portal van @Home
(www.home.nl)  hun restitutiemelding doen.  
 
Geen verbinding  
Abonnees die nu nog steeds niet on line zijn, raden wij aan om het volgende te doen (in deze volgorde):  
1.      Computer, modem en eventueel router uitschakelen  
2.      Modem inschakelen  
3.      Eventuele router inschakelen  
4.      Computer inschakelen 

Bron: Essent

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular