Boeing heeft Stork Fokker AESP toegevoegd aan het ontwerpteam voor de 747 Large Cargo Freighter. Dit betreft een aangepaste versie van het 747-400 passagiersvliegtuig dat zal worden gebruikt voor het transport van grote onderdelen van de nieuw te bouwen Boeing 787 Dreamliner.

Stork Fokker zal bijdragen aan het ontwerp van de pressure bulkhead van de Large Cargo Freighter. De bulkhead beschermt de cockpit als vracht naar voren glijdt en helpt daarbij om de cabinedruk in de cockpit te behouden. Samen met het Spaanse Gamesa Aeronautica en Boeing ingenieurs in vestigingen in Everett (Washington), Moskou en Canoga Park (California) wordt gewerkt aan de ontwikkeling van het structuur ontwerp van het nieuwe vrachtvliegtuig.

´De relatie van Stork Fokker met Boeing gaat al ver terug en het bedrijf is een sterke toevoeging aan ons ontwerpteam,' zegt Kees Blekxtoon, Boeing vice president Northern & Western Europe.' De bewezen ervaring van Stork Fokker komt uitstekend tot uitdrukking bij het ontwerpen van het nieuwe onderdeel van de Large Cargo Freighter

Henk Valk, executive vice president Marketing and Sales, Stork Fokker, zegt: 'Wij zijn vooral verheugd deel uit te maken van het Large Cargo Freighter-project, omdat het de ingenieurs van Stork Fokker en Boeing de mogelijkheid biedt parallel te werken binnen dezelfde disciplines. Het resultaat van die bijzondere aanpak is een echt geïntegreerd team'.

Er worden speciaal voor de ondersteuning van de productie van de 787 drie Large Cargo Freighters gebouwd. De grote assemblage-onderdelen van de 787 worden op diverse plaatsen ter wereld geproduceerd. In oktober 2003 besloot Boeing het transport daarvan naar Everett (Washington) per vrachtvliegtuig te doen.

De 787 is een geheel nieuwe familie van middelgrote verkeersvliegtuigen die een sterk verhoogde efficiency biedt aan luchtvaartmaatschappijen en een nieuw niveau van comfort voor passagiers. Het vliegtuig zal in 2008 in gebruik worden genomen.
 

bron:Stork

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular