Den Haag, 21 oktober 2009
Op dinsdag 20 oktober is à¢â‚¬à…“Proef de Scheveningse Haven succesvol van start gegaan. Met ruim 17 deelnemende restaurants staat de Scheveningse haven tot en met donderdag 22 oktober in het teken van lekker uit eten gaan, met aansluitend een gratis dessert tijdens een boottocht op de Minerva. Wilbert Stolte, voorzitter Stichting Marketing Scheveningen, verrichte de officiële opening van het culinaire evenement door de trossen los te gooien van de Minerva. à¢â‚¬à…“Proef de Scheveningse Haven is geïnitieerd vanuit Stichting Marketing Scheveningen en de gemeente Den Haag, met als doelstelling de restaurants aan de Scheveningse Haven een steuntje in de rug te geven in deze economisch slechte tijden. Geïnteresseerden kunnen nog een driegangen keuzemenu met boottocht boeken voor woensdag 21 oktober en donderdag 22 oktober via www.haagsehotelmaand.nl/scheveningen

Deelnemende restaurants enthousiast
Afgelopen dinsdag was de start van een nieuw evenement in de herfstvakantie: à¢â‚¬à…“Proef de Scheveningse Haven. Maar liefst 17 deelnemende restaurants bieden op 20, 21 en 22 oktober een driegangen keuzemenu aan dat speciaal is samengesteld voor dit evenement. Het publiek kan na het dineren genieten van het dessert dat al varende op de Minerva wordt genuttigd. Ook de komende twee dagen zal de Scheveningse haven nog in teken staan van à¢â‚¬à…“Proef de Scheveningse Haven.

Voorzitter van Stichting Marketing Scheveningen, Wilbert Stolte, verrichte de officiële opening van dit evenement. à¢â‚¬à…“Ik ben blij verrast met zowel het enthousiasme van het publiek, als van de deelnemende restaurants. Hierdoor komen er toch weer een paar honderd extra gasten dineren in de Scheveningse haven, terwijl het hier in de herfstvakantie normaal vrij rustig is. De gratis boottocht met dessert die wij samen met de Gemeente Den Haag aanbieden, maakt het uit eten gaan tijdens à¢â‚¬à…“Proef de Scheveningse Haven tot een extra leuk uitje, aldus Wilbert Stolte.

Dessert op de varende Minerva
De Minerva is als zeilende driemaster met hulpmotor gebouwd in 1935 in Duitsland onder de naam Uwe Ursula. Zij heeft sindsdien vele vrachten vervoerd in de kustwateren van Noord-Europa. De Minerva ligt nu in de tweede binnenhaven en vaart tijdens à¢â‚¬à…“Proef de Scheveningse Haven op dinsdag, woensdag en donderdag twee keer per avond uit, om 20.00 uur en om 22.00 uur. De Minerva zal de eerste en tweede binnenhaven aandoen en bij goed weer een stukje uitvaren richting de Pier. Meevaren kan alleen in combinatie met het reserveren van een driegangen menu. Het dessert wordt aangeboden door de Gemeente Den Haag in samenwerking met Stichting Marketing Scheveningen.

Programma
Data : 20, 21 & 22 oktober 2009
Reserveringstijden : 17.45 uur of 19.45 uur
Vertrektijden boot : 20.00 uur en 22.00 uur
Reserveren via : www.haagsehotelmaand.nl/scheveningen

Deelnemende restaurants
De volgende restaurants doen mee aan à¢â‚¬à…“Proef de Scheveningse Haven
At Sea
Samen in Zee
Raar
Los Rancheros
Mero
Weduwe v/d Toorn
The Harbour Club
Dap & Co
Het Brouwcafà©
Ginza
Cap Ouest
De Zoute Zoen
Golden Duck
De Dagvisser
Waterproef
Phuket
The Pasta Company

Over Stichting Marketing Scheveningen
Stichting Marketing Scheveningen richt zich op de marketing en promotie van heel Scheveningen, van haven tot bad. Met als doel een beter imago van de badplaats, hetgeen resulteert in meer bezoekers en meer bestedingen. De stichting is een samenwerkingsverband van organisaties die baat hebben bij een professionele gezamenlijke marketing en promotie van Scheveningen. Om deze werkzaamheden te ondersteunen is er afgelopen juli een nieuw beeldmerk en campagne gelanceerd.

- EINDE PERSBERICHT -

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie:

Smith Communicatie
Contactpersoon : Marissa Krul
Telefoonnummer : 070-3614004
E-mail : [email protected]

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular