Bedrijven en consumenten kunnen vanaf vandaag al hun telefoongesprekken
als MP3 bewaren met Safecall. Ze bellen via Safecall dat na afloop van
het gesprek automatisch het digitale geluidsbestand e-mailt naar de
abonnee. Met deze technologische innovatie behoren menings-verschillen
over telefonisch gemaakte afspraken tot het verleden. 

 
De techniek is ook te gebruiken om contracten te sluiten, als
alternatief voor schriftelijke overeenkomsten of om mensen een
telefoongesprek te laten beluisteren dat ze zelf hebben gemist. Bij
conference calls kan de MP3 gebruikt worden als notulen.  
 
Uit nood geboren  
Het idee voor Safecall ontstond na herhaalde conflicten van een klant
met een grote luchtvaartmaatschappij over telefonische  boekingen.
Oprichter Marjolijn van Oordt: 'In de discussie met het bedrijf stond
ik keer op keer met mijn rug tegen de muur. De luchtvaartmaatschappij
ontkende eerdere beloftes en weigerde haar afspraken na te komen. Ik
kon niets bewijzen.' De behoefte aan een verslag van de gesprekken werd
zo groot dat Van Oordt Safecall bedacht. Voor de technologische
ontwikkeling ging zij een partnerschap aan met technologiebedrijf Delta
Solutions.  
 
Bedrijven en consumenten kunnen zich kosteloos abonneren via de website
www.safecall.nl. Na deze eenmalige inschrijving kunnen zij vanaf ieder
telefoonnummer, vast à©n mobiel, via Safecall bellen. Voordat de
computer het telefoongesprek doorschakelt, worden datum en tijd op de
MP3 ingesproken. Zo kunnen geen  misverstanden ontstaan over het
moment van opname. Direct na het telefoontje krijgt de abonnee de MP3
met het gesprek automatisch per e-mail toegestuurd.

Bron: CAPITA BV

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular