Tieners veroveren verhuismarkt met Australisch concept

Eindhoven, 10 januari 2009

17 jaar waren ze nog maar, Johan Popma en Leon Wijn, toen ze begonnen met een eigen verhuisbedrijf. Nu, inmiddels 2 jaar later en beiden de 20 nog niet gepasseerd floreert hun verhuisbedrijf jl- verhuizingen als nooit tevoren. Naast jl- verhuizingen verhuren ze opslagruimte, verkopen ze verhuisdozen en verhuisdekens, doen ze in steigermaterialen en hebben ze een bedrijf in uitschuifbare garages. Maar voor de beide jonge ondernemers is het nog lang niet genoeg. Deze week lanceren ze hun nieuwste idee: Verhuizendoenwesamen.nl

Verhuizendoenwesamen.nl speelt handig in op de toenemende vraag naar goedkope verhuizingen. à¢â‚¬Å“Door de economische tegenwind op dit moment wordt de consument steeds kritischer à¢â‚¬Å“ merkt eigenaar Johan Popma op. De tijd dat mensen klakkeloos een verhuisbedrijf boekten hebben we inmiddels achter ons gelaten. We worden overstelpt met aanvragen voor offertes en er is een wildgroei aan vergelijk pagina‘˜s en goedkope aanbieders op het internet. Desondanks menen de twee jonge ondernemers dat ze ver onder de prijs van andere aanbieders kunnen gaan zitten.

Het idee voor verhuizendoenwesamen.nl kwam van vormgeefster Angela Jansen. Deze gerenommeerde vormgeefster denkt vaak mee over conceptmatige oplossingen. Na een bezoek van enkele maanden aan Australië merkt ze op dat de verhuismarkt daar heel anders in elkaar zit dan in Nederland. 50% van de verhuizingen in Australië gebeurt door wat men daar noemt à¢â‚¬Å“a man with a vanà¢â‚¬. Men huurt een ervaren verhuizer met een verhuiswagen zodat de inboedel op je juiste manier in de verhuiswagen wordt geladen. De inboedel is dan veilig gesteld tijdens de reis. Maar het verhuizen zelf, van inpakken tot inladen wordt vooral gedaan door vrienden en bekenden.

Volgens mede eigenaar Leon Wijn moeten we hier in Nederland af van het idee dat een verhuizing altijd van a tot z wordt verzorgd. Met een beetje hulp van familie of vrienden kun je fors besparen. Wij zijn er van overtuigd dat er in Nederland ruimte is voor dit concept. We hebben dan ook serieus geïnvesteerd in de website www.verhuizendoenwesamen.nl. En in een netwerk van verhuisbedrijven door het hele land die dit idee ondersteunen. Wij hebben als doelstelling om nog voordat we beiden 20 jaar worden 10% marktaandeel te bereiken over de totale markt van goedkope verhuisbedrijven in Nederland.
Ambitieus? Ja zeker! Maar als we zien wat deze jongens tot nu toe hebben bereikt liggen ambitie en werkelijkheid vaak heel dicht bij elkaar.

Voor meer informatie kijkt u op www.verhuizendoenwesamen.nl
Verhuizendoenwesamen.nl is bereikbaar op nummer 040-2487121

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular