In samenwerking met Beauty in Nederland organiseerde Viva la Donna op 17 maart jl. tijdens de Beauty Trade Special in de jaarbeurs te Utrecht de eerste Viva la Donna Awards! Afgelopen jaar hebben vele individuele mensen, salons én beautymerken zich belangeloos ingezet om vrouwen met kanker of zij die daarvoor reeds behandeld zijn te ondersteunen.

Een aantal van deze mensen hebben zich op speciale wijze onderscheiden in hun werkwijze, door een extra grote betrokkenheid te tonen. Zo hebben een aantal salons op de eerste Viva la Donna Day (ieder jaar op 29 mei!) in 2006 hun deuren geopend voor een zeer groot aantal vrouwen met kanker of zij die daarvoor reeds behandeld zijn. Met de speciale Viva la Donna Award werden deze mensen op zaterdag 17 maart jl. in het zonnetje gezet op het podium van de Jaarbeurs!

Corinne de Haas van Viva la Donna, zelf getroffen door kanker, viel het op dat er na de behandeling van deze ingrijpende ziekte vaak helemaal geen nazorg is. Door de verwenbehandelingen, die zij zichzelf gunde bij de schoonheidsspecialiste, knapte zij flink op. Daardoor kon zij de vaak zware behandelingen tegen kanker veel beter aan. Dat gunde zij al haar lotgenoten ook!

Om haar missie te voltooien, stond Corinne de Haas vorig jaar onder meer op de Beauty Trade Special in Utrecht om schoonheidssalons, kappers, nagelstylistes etc... te vragen of zij ieder jaar op 29 mei hun deuren voor vrouwen met kanker gratis wilden openstellen. De eerste Viva la Donna Day op 29 mei 2006 was een enorm succes! Meer dan 350 salons hebben destijds zeker 4000 vrouwen met kanker een heerlijke gratis verwenbehandeling gegeven. Dat haar idee zo zou aanslaan, had Corinne de Haas zeker niet verwacht en tijdens de uitreiking van de Viva la Donna Awards wilde ze een aantal mensen daarom extra bedanken met een bijzondere onderscheiding.

Rineke van der Berg van Olihano Cosmetics moest een traantje wegpinken bij de lovende woorden van oprichtster Corinne de Haas van Viva la Donna. Zij was genomineerd voor de Viva la Donna Awards, omdat zij zich op bijzondere wijze heeft ingezet voor de Stichting. Toen Corinne de Haas met haar idee bij een aantal bedrijven aanklopte, waren deze meteen enthousiast. Zo heeft haarverzorgingsmerk Nioxin bijvoorbeeld geheel belangeloos een groot aantal verwenpakketten gesponsord. Monique Dera-Pésik heeft met haar kleine pedicuresalon in ‘s- Hertogenbosch honderden speldjes en rozen voor het goede doel verkocht. Chico Pfeifer was zo onder de indruk van de reactie van vrouwen met kanker, dat hij een aantal dagen zijn salon gratis open heeft gesteld. Voor deze bijzondere mensen lag dan ook een Viva la Donna Award klaar. Daarnaast kregen ze voor € 500,- aan advertentieruimte op de website van Beauty in Nederland aangeboden.

Corinne de Haas bedankt namens haar lotgenoten, al die honderden personen die zich het afgelopen jaar geheel vrijwillig hebben ingezet om Viva la Donna tot een dergelijk groot succes te maken!

bron:Viva la Donna

Bekijk ook deze populaire persberichten

Trending

Popular